خبرگزاری کار ایران

سفر واعظی به چین؛

وزیر ارتباطات در نشست شانگهای شرکت می‌کند

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات برای حضور در اجلاس نخست‌وزیران سازمان همکاری‌های شانگهای در شهر چنجو چین حضور خواهد یافت.

به گزارش ایلنا٬ روز دوشنبه محمود واعظی در رأس هیاتی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس حضور یافته و در پرتو عضویت ناظر کشورمان در این سازمان پیرامون ساز و کارهای توسعه همکاری‌های منطقه‌یی در عرصه‌های اقتصادی، تجاری، بانکی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های حوزه شانگهای و چگونگی پیشبرد اهداف و برنامه‌های این سازمان در افق‌های بلند مدت سخنرانی خواهد کرد.

او هم‌چنین آمادگی کشورمان در زمینه‌های اقتصادی، علمی و فنی به‌ویژه در سایه فرصت‌های جدید در دوره پساتحریم به‌منظور مشارکت و همکاری هر چه بیشتر در بخش‌های سرمایه‌گذاری در بازار ایران را تبیین خواهد کرد.

اعضای سازمان همکاری‌های شانگهای شامل شش عضو ثابت چین، روسیه، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و پنج عضو ناظر جمهوری اسلامی ایران، هند، پاکستان، مغولستان، افغانستان است و سابقه فعالیت آن ۱۴ سال است.

اجلاس سال‌جاری با حضور هشت نخست‌وزیر، توسط نخست‌وزیر چین با دستور کار تدوین و تصویب استراتژی توسعه سازمان شانگهای تا ۲۰۲۵ آغاز به‌کار خواهد کرد.

کد خبر : ۳۲۹۳۱۵