خبرگزاری کار ایران

نوبخت در جمع خبرنگاران:

منابع بودجه برای همه شهرها عادلانه تقسیم می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: به دو حوزه مهم شهر مشهد در اختصاص بودجه سال ۹۵ توجه ویژه‌ای شده است.

به گزارش ایلنا٬ محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه شورای هماهنگی و برنامه ‌ریزی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نگاه ویژه دولت در حوزه‌های حاشیه‌نشینی و زیارت باعث شده دولت در بودجه سال ۹۵ مبالغ قابل توجهی را برای حل مشکل این بخش‌ها در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه منابع محدود به طور عادلانه برای مشهد و دیگر شهرها تقسیم می‌شود٬ ادامه داد: ردیف بودجه زیارت برای سه نقطه ویژه در کشور در نظر گرفته می‌‌شود اما دولت اعتبار مناسبی از این محل فقط برای مشهد در نظر گرفته است٬ زیرا کلانشهر مشهد، مقدس‌ترین نقطه کشورمان به شمار می‌رود.

نوبخت ادامه داد: ۴۴ طرح از مجموع طرح‌‌های مصوب در سفرهای استانی رئیس‌ جمهور در سال ۹۳ اعتبارات صد درصدی خود را دریافت کرده است. همه طرح‌‌های در نظر گرفته شده در این سفر نیز تا پایان امسال یا خرداد سال آینده بودجه‌‌های مصوب شده خود را دریافت خواهند کرد.

معاون رییس جمهور در خصوص سفر گذشته هیات دولت به خراسان رضوی، گفت: در سفر گذشته ۷۸ طرح به ارزش ۹۷۵ میلیارد در بازده زمانی دو و سه ساله در نظر گرفته شده بود که تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار پرداخت شده است.

نوبخت با اشاره به موضوع کشف‌ رود و اعتبارات در نظر گرفته شده برای رفع چالش‌‌های آن افزود: بودجه مربوط به کشف رود از محل در نظر گرفته شده تخصیص داده شده است که امیدواریم تلاش‌های دولت زمینه مناسبی ایجاد کند.

کد خبر : ۳۲۸۸۷۳