خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

سیاست‌زده‌ها هنوز نتوانسته‌اند دانشگاه را به تسخیر خود در آورند

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: سیاست‌زده‌ها علیرغم تلاش زیادی که کردند نتوانستند دانشگاه را به تسخیر خود در آوردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی که در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران سخن می‌گفت٬ اظهار داشت: خدا باید ما را از دست نفوذی‌ها و ستون پنجم نجات دهد.

وی درباره نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و غربی گفت: حکمت این نامه٬ یک افشاگری و نسخه جامع و دعوت فطرت‌ها به واقعیت موجود در اسلام است و یک تصویر قشنگ بین حق و باطل٬ و هشداری است به جوانان دنیا.

صدیقی با اشاره به اینکه ما دست‌های نا‌امن کننده جامعه بشری را باید بشناسیم٬ خاطرنشان کرد: باید به فطرت اصلی مسلمانان بازگردیم.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در قسمت دیگر سخنان خود با بیان اینکه آمریکا از ابتدای تاسیس همه کشور‌ها را به صورت طعمه خود می‌دید٬ یادآور شد: تجدید خاطره دانشجویان به قتل رسیده در روز شانزده آذر در اعتراض به همین جنایت‌هاست

وی با اشاره به هویت دینی جریان دانشجوی ایران گفت: سیاست‌زده‌ها علیرغم تلاش زیادی که کردند نتوانستند دانشگاه را به تسخیر خود در آوردند و امروز دانشگاه‌های ما پایگاه اعتکاف است و نباید اجازه داد این دانشگاه صحنه سیاست بازی شود.

صدیقی امام جمعه تهران با اشاره به عملکرد شورای نگهبان گفت: از روز اول انقلاب، قانون اساسی شورای نگهبان را در سرنوشت کشور دخیل و ناظر قرار داده است که این نظارت استصوابی است و غربگرا‌ها برخلاف قانون با این شورا مخالفت می‌کنند.

وی افزود: پست‌های کلیدی کشور نباید به دست افرادی باشد که صلاحیت آنها احراز نشده است و توسط فقها و حقوقدان‌ها صلاحیت‌ها باید بررسی شود. نظام ما اسلامی و ولایی است و به تناسب این نظام فقها و حقوقدانان مسئولیت بررسی دارند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: اعتماد رهبری با شورای نگهبان است و با این طوفان‌ها لغزشی بوجود نمی‌آید.

وی خطاب به شورای نگهبان گفت: حقوق مردم را حفظ کنید و تا صلاحیت کسی احراز نشده است٬ او را تایید نکنید.

صدیقی در ادامه با اشاره به اتفاق‌های اخیر ترکیه گفت: تجاوز ترکیه برای این کشور و منطقه مضر است و هیچ منطقی در این ماجرا دیده نمی‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران هچنین درباره مردم ترکیه گفت: این مردم نمی‌خواهند به چالش کشیده شوند و چهره خود را در میان مسلمانان خراب کنند.

وی خطاب به دولت ترکیه گفت: به آنها نصحیت می‌کنم حیف شما است و دست از این کارهای دشمن شاد کن برداردید و خودتان را تنها و منفور نکنید.

صدیقی همچنین با اشاره به علاقمندی مردم آذربایجان به امام حسین(ع)٬ راجع به حوادث روز اربعین آذربایجان، یورش ماموران این کشور به شیعیان را محکوم کرد.

کد خبر : ۳۲۸۸۵۹