خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی:

شرق و غرب برای همکاری با ایران رقابت می‌کنند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای همکاری با ایران، رقابتی بین کشورهای شرقی و غربی ایجاد شده که می‌توانیم از این شرایط برای ارتقای کیفی واردات و حتی تولیدات استفاده کنیم.

به گزارش آیـ الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر عامل، معاونان، مشاوران و مدیران شرکت بازرگانی و تولیدی همگام، صنعت خودروسازی را پایه بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ و باعث رونق اشتغال دانست و گفت: امتیاز خودروسازان این است که تولید آنها بلافاصله مورد قضاوت مردم قرار می‌گیرد و می‌توانند با ارتقای کیفیت موجبات رضایت جامعه را فراهم کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: اگر در این صنعت، تجربه‌های علمی و عملی دنیا را به کار بگیریم، می‌توانیم با پیشتازی این صنعت، انواع صنایع جنبی آن را رونق دهیم.

هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر اهمیت کیفیت در رشد‌های کمی جامعه و صنایع مورد نیاز آن، به شرایط پسا برجام در کشور اشاره کرد و گفت: با تجربه پس از جنگ که شرق، غرب و ارتجاع، حامی حزب بعث و مخالف انقلاب اسلامی بودند، می‌توانیم بنای یک تعامل سازنده با جهان را بگذاریم و با توجه به وجود زیرساخت‌ها و نیروهای انسانی کارآمد و امتیازات ایران در منابع و جغرافیا، همه زمینه‌ها برای یک جهش اقتصادی و صنعتی آماده است.

وی با بیان مصادیقی از تمایلات شرکت‌های صنعتی بزرگ دنیا، مخصوصاً شرکت‌های خودروساز، گفت: در آن شرایط توجه به کیفیت بر‌تر، شاخص و شرط همکاری ایران با دیگر کشور‌ها خواهد بود و در داخل هم باید شرایطی فراهم کنیم که کیفیت شرط اصلی کار‌ها باشد.

هاشمی رفسنجانی، هوشیاری و ذکاوت سیاسی مردم ایران را ستود و با تأکید بر این نکته که «دنیا هم متوجه استعدادهای فردی و جمعی ایرانیان شده است»، گفت: الان برای همکاری با ایران، رقابتی بین کشورهای شرقی و غربی ایجاد شده که می‌توانیم از این شرایط برای ارتقای کیفی واردات و حتی تولیدات استفاده کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان تفاوت‌های شرایط تحریم و غیر تحریم برای توجه به صادرات و واردات، گفت: رعایت تعادل در تعاملات صنعتی و اقتصادی ضروری است و خوب است متولیان صنعت مواظبت کنند که کیفیت‌سنجی حفظ شود.

در آغاز این دیدار آقای مهندس حسین بزرگ‌زاده، مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره، دکتر جواد دوستی، مشاور و مدرس دانشگاه و آقای مهندس مسعود هماپور، نماینده گروه سایپا در اصفهان، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های شرکت بازرگانی همگام، به بیان دیدگاه‌های خویش درباره صنعت و توجه به صنعت خودروسازی پرداختند.

کد خبر : ۳۲۸۳۹۸