خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رئیس‌جمهور؛

ایستگاه راه آهن مکمل زرنام در استان البرز به بهره‌برداری رسید

با حضور معاون اول رئیس جمهوری فاز نخست پالایشگاه غلات کشور و ایستگاه راه آهن مکمل رزنام در ساوجبلاغ به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج، در این آیین که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و سیدحمید طهایی استاندار البرز حضور داشتند، ایستگاه راه آهن زرنام، در حاشیه نخستین پالایشگاه غلات کشور (با سرمایه گذاری بخش خصوصی) افتتاح شد.

با افتتاح فاز نخست این پالایشگاه، کشور در تولید قند مایع "فروکتوز"، مورد مصرف در صنایع غذایی، خودکفا خواهد شد که با گشایش ایستگاه راه آهن مکمل در حاشیه این پالایشگاه، امکان انتقال آسان مقادیر زیادی از غلات تولیدی کشاورزان از جنوب و غرب کشور به این پالایشگاه میسر می‌شود.

همچنین اسحاق جهانگیری و هیات همراه در ابتدای سفر یک روزه خود به البرز در بازدید از خط راه آهن «تهران - کرج – هشتگرد»، ضمن بررسی وضعیت خدمات دهی به مسافران در این مسیر، از 4 خطه شدن این مسیر ریلی در آینده نزدیک خبر داد.

در ادامه این سفر، یک شرکت تولیدی ماشین های کشاورزی و یک کارخانه بزرگ مواد غذایی در این شهرستان، توسط معاون اول رئیس جمهوری و هیات همراه مورد بازدید قرار گرفت که در این بازدید برخی مشکلات صنایع مستقر در این شهرستان بررسی شد.

گفتنی ست از صبح امروز و در جریان سفر یک روزه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به استان البرز، تعدادی از وزیران کابینه دولت از جمله عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، سورنا ستاری معاون علمی وفناوری رئیس جمهور وی را همراهی می کردند که قرار است در ادامه این سفر یک روزه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر صنعت و تجارت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رئیس صندوق توسعه ملی به جمع اعضای کابینه هیئت دولت در البرز بپیوندند.

سفر به شهرستان ساوجبلاغ و بازدید از تعدادی پروژه های عمرانی این شهرستان، افتتاح چند پروژه عمرانی از جمله تقاطع غیر همسطح شهدای پلیس، همچنین شرکت در جلسه شورای اداری استان البرز از محورهای این سفر یک روزه به شمار می رود.

کد خبر : ۳۲۸۲۸۵