خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی در مجلس می‌گفتند نمی‌گذاریم آب خوش از گلوی دولت پایین برود

استاندار سمنان گفت: برخی در مجلس به خود من گفته‌اند که ما نمی‌گذاریم آب خوش از گلوی دولت پایین برود بنابراین این افراد دغدغه و دلواپسی نفوذ ندارند بلکه خود را به دغدغه و دلواپسی می‌زنند

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که مجلس نهم چه کمبودهایی دارد که باید در مجلس دهم برطرف شود، گفت: بحث انتخابات در تهران هنوز خفته است٬ اما در اطراف تهران این‌طور نیست. در روستاها و شهرهای حاشیه‌ تهران خیلی‌ها به انتخابات دل بستند لذا به زودی یخ تهران برای انتخابات باز خواهد شد.

استاندار سمنان افزود: حرف مردم و انتظارات آنها این است که می‌گویند با رای خود دولت را تشکیل‌ داده‌اند و می‌خواهند مجموعه دیگری را به نام مجلس تشکیل دهند انتظار مردم از مجلس این است که یاری‌رسان دولت باشد چون می‌دانند وقتی دولت و مجلس با یکدیگر همراه و همدل باشند امکان باز شدن گره‌های کشور وجود دارد.

این فعال سیاسی در مورد آزادی مطبوعات و قانونمند شدن برخورد با رسانه‌ها یادآور شد:  بسته به فضا و اکثریت مجلس نحوه برخورد با این موضوع متفاوت است. قانون فعلی مطبوعات که از نظر ما محدودیت‌زاست٬ در مجلس پنجم تصویب شد و ما که در اقلیت بودیم تلاش کردیم با نگاهی وسیع‌تر آن را بررسی کنیم اما به هر حال همان قانون تصویب شد که بعد از آن به عنوان قانون برای ما محترم بود.

وی ادامه داد:  مجلس ششم برای تغییر قانون مطبوعات قدری عجله کرد. معتقدیم اگر این عجله اتفاق نمی‌افتاد خود به خود این قانون در مسیر اصلاح قرار می‌گرفت در بیرون هم فضاسازی شد که برخی با تغییر قانون مطبوعات می‌خواهند به زیرساخت‌های مذهبی و اعتقادی بی‌توجهی کنند برای همین علیه این تغییر گارد گرفته شد٬ اما اگر مجلس دهم همراهی و هم‌فکری بیشتری با خرد جمعی داشته باشد، امید به تغییر قانون مطبوعات وجود دارد.

خباز با اشاره به موضوع نفوذ و سوءاستفاده برخی از این واژه خاطرنشان کرد: کسانی که از سخن حکیمانه رهبری در مورد نفوذ سوءاستفاده می‌کنند٬ افرادی هستند که درصدد تخریب دولت هستند و از موفقیت‌هایی که دولت به دست آورده خشنود نیستند و الان که شرایط سرمایه‌گذاری در کشور فراهم شده می‌خواهند به این وسیله کاری کنند سرمایه‌گذاران به امنیت سرمایه‌گذاری در کشور ما دل نبندند. اخیرا هم یکی از نمایندگان مشهد در سخنانی مدعی شد که در دولت جاسوس وجود دارد اگر چنین مسئله‌ای هم وجود دارد وظیفه وزارت اطلاعات است که به آن رسیدگی کند٬ اگر هم کسی اطلاعاتی دارد باید آن را همراه با مستندات به این  وزارتخانه منعکس کند.

وی با بیان اینکه برخی در مجلس به خود من گفته‌اند ما نمی‌گذاریم آب خوش از گلوی دولت پایین برود، تاکید کرد: این افراد دغدغه و دلواپسی نفوذ ندارند٬ بلکه خود را به دغدغه و دلواپسی می‌زنند کسانی که دنبال چنین سوءاستفاده‌ای از سخنان رهبری هستند، نمی‌خواهند بگذارند آب خوش از گلوی دولت پایین برود چون اگر دولت موفق باشد و بتواند رضایت مردم را جلب کند، آنها با شعارهای پوپولیستی دستشان رو خواهد شد.

کد خبر : ۳۲۶۳۴۵