خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور در پاسخ به ایلنا:

قصد همه تجمع‌کنندگان در قرچک برهم زدن جلسه اصلاح طلبان بود

معاون وزیر کشور از ارسال نام همه تجمع کنندگان غیرقانونی در قرچک به قوه قضاییه خبر داد و گفت قصد همه آنها برهم زدن جلسه اصلاح‌طلبان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ محمدحسین مقیمی در پاسخ به سوال ایلنا٬ مبنی براینکه آیا نام نماینده مجلس نیز در گزارش استانداری قید شده است٬ گفت: ما گزارش را تهیه می‌کنیم و به دستگاه قضایی می‌دهیم. برخورد کننده با این موارد نیز دستگاه قضا است. ما به مسائل قضایی نمی‌توانیم ورود کنیم تنها وظیفه داریم به عنوان وزارت کشور گزارش را به دستگاه قضایی بدهیم٬ اما تمام کسانی که در آن سالن تخلف کردند مانند هم هستند و نامشان در گزارش ما قید می‌شود٬ همه آنها آمده بودند جلسه را بهم بریزند.

مقیمی تاکید کرد: ما هر روز در کشور شاهد رفت‌ و آمد فعالان سیاسی هستیم و به ندرت مواردی شبیه حادثه قرچک پیش‌می‌آید مورد مربوطه با آقای کواکبیان نیز مجوز قانونی نداشت آنها در خواست را مطرح کرده بودند اما هنوز مجوز نگرفته بودند.

مقیمی در ادامه خاطرنشان کرد: در کل کشور جلساتی برگزار می‌شود گاهی به صورت نادر در برخی از شهرستان‌ها عده‌ای می‌گویند نباید فلان همایش برگزار شود و می‌خواهند در نظم جلسه اخلال ایجاد کنند. اینجا وظیفه قانونی فرمانداران این است که امنیت جلسه را برقرار گرده و با کسانی که می‌خواهند به صورت غیر قانونی تصمیماتی را بگیرند٬ برخورد کنند.

رئیس ستاد انتخابات با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی ما باید این موارد را به قوه‌قضاییه گزارش کنند٬ یادآور شد: قوه‌ قضاییه نیز باید با این موارد برخورد کند. برخورد هم باید با همه یکسان باشد. نمی‌توان گفت یک عده می‌توانند آزاد باشند٬ یک عده هم بی‌خود می‌کنند همایش برگزار کنند. از دید ما همه احزابی که مجوزهای قانونی دارند می‌توانند فعالیت سیاسی داشته باشند و ما هم از آن حمایت می‌کنیم و اگر صحبتی فرا‌تر از اخلاق و چارچوب‌های قانونی در آن همایش صورت گرفت٬ باز هم وظیفه برخورد دارد.

کد خبر : ۳۲۶۰۴۲