خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور در تذکر آیین‌نامه‌ای:

وزارت بهداشت پاسخگوی هزینه‌ ده درصدی بودجه یارانه‌ها نیست

نماینده مردم ارومیه اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان باید پاسخگو باشد که ده درصد از بودجه هدفمند کردن یارانه‌ها و یک درصد از ارزش‌افزوده کجا هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ نادر قاضی‌پور در تذکر آیین‌نامه‌ای با اشاره به جابجایی علی لاریجانی و حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در جایگاه هیات‌رئیسه اظهار داشت: آقای لاریجانی خیلی خوش‌ آمدید، دیروز هم در حاشیه صحبت‌های بنده حضرت‌عالی رفتید و حجت الاسلام ابوترابی‌فرد تشریف آوردند و الان برعکس این اتفاق افتاد، هفته آینده مجلس در تاریخ ۱۰ آذرماه که روز مجلس است، تعطیل خواهد بود.

وی با اشاره به درخواست استیضاح وزیر نیرو از سوی نمایندگان اعلام کرد: قرار بود آقای ابوترابی‌فرد استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول کند٬ اما اینگونه نشد.

قاضی‌پور خطاب به لاریجانی ادامه داد: تذکر دوم من این است که شما حق نمایندگان را سلب می‌کنید و اختیارات نمایندگان را به وزرا می‌دهید. بنده به همراه ۱۵ نماینده دیگر تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت و درمان در خصوص نحوه هزینه‌کرد طرح تحول سلامت را درخواست کردیم٬ اما متاسفانه امروز برخی دست پیش را گرفته‌اند که پس نیفتند و به قول آذری‌ها چای شیرین هم می‌خواهند.

نماینده مردم ارومیه اضافه کرد: آقای لاریجانی تحقیق و تفحص حق نمایندگان است و وزارت بهداشت و درمان باید پاسخگو باشد که ده درصد از بودجه هدفمند کردن یارانه‌ها و یک درصد از ارزش‌افزوده کجا هزینه شده است.

وی افزود: امسال در هفت ماه اول سه برابر سال ۹۲ و به اندازه کل سال ۹۳ برای طرح تحول سلامت هزینه شده و وزارت بهداشت به همین دلیل با کسری بودجه بالایی روبروست٬ بنابراین قصد دارد با تجمیع بیمه‌ها این کسری بودجه را جبران کند٬ اما ما اجازه نخواهیم داد، مگر اینکه از روی جنازه ما و کارگران عبور کنند. ما اجازه نمی‌دهیم پول کارگران را حیف و میل کنند.

قاضی‌پور در پایان تصریح کرد: آقای لاریجانی شما ده آذرماه را تعطیل کرده‌اید، اگر مجلس ما در روز مجلس تعطیل باشد٬ باید به حالت ملت گریست.

کد خبر : ۳۲۴۷۰۹