خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

بی‌عفتی مانند روزنه یک کشتی همه را غرق می‌کند

استاد برجسته حوزه علمیه‌ قم گفت: بی‌عفتی مانند روزنه یک کشتی همه را غرق می‌کند که باید جلوی آن گرفته شود.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار فرمانده‌ انتظامی قم، با بیان اینکه یکی از مطالبی که تذکرش واجب است مساله عفاف و حجاب است، افزود: نفس بشر می‌خواهد همیشه آزاد باشد و اگر جامعه یک لحظه رها شود به باد می‌رود و انسان زیان می بیند.

آیت الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه دشمنان از راه عفاف و حجاب می‌خواهند بر ما غالب شوند، تصریح کرد: نمونه آن اندلس بود که مسلمانان چقدر ضربه خوردند.

وی گفت: بی‌عفتی یکی از عوامل مهم دشمن است که اگر بخواهد یک کشور و جمعیتی را به هم بریزد از همین راه است و زن ها را بی حجاب می کند و نباید فریضه امر به معروف و نهی از منکر کاهش یابد.

وی افزود: نتیجه اینکه هر کسی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را کوچک بشمارد زیاد شدن ظلم، تجاوز و بی‌عفتی است و امنیت از بین می‌رود.

آیت الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه بی‌عفتی مانند روزنه یک کشتی همه را غرق می‌کند، تصریح کرد: باید جلوی بی‌عفتی گرفته شود تا همه با امنیت کامل به سعادت برساند.

* دشمنان دنبال حریم‌شکنی و حرمت‌شکنی هستند

فرمانده انتظامی قم نیز در ابتدای این دیدار با بیان اینکه کار پلیس سخت و طاقت فرساست؛ فضای جامعه را دینی، انقلابی و اسلامی دانست و تاکید کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همه دستگاه ها از جمله پلیس باید آداب، رفتار و عملکردهایش انقلابی، دینی و اسلامی باشد.

سردار کاظم مجتبایی با اشاره به اینکه انتظارات به حق مردم نیز این است که پلیس رفتار، عملکردها و تصمیماتش بر اساس آموزه ها و منطبق بر دستورات دینی باشد، گفت: همه باید بر این مدار حرکت کنند و نمی توانند از آن تخلف داشته باشند و از طرفی دشمنان نظام و انقلاب این را بر نمی تابند و به اشکال مختلف مسائل و هدف هایی را دنبال کرده، اما همواره ناکام می مانند.

وی با بیان اینکه دشمنان دنبال حریم‌شکنی و حرمت‌شکنی هستند، افزود: آنها می‌خواهند با تمدید و تکرار رفتارهای هنجارشکنانه مثل بدحجابی آن را در سطح جامعه نهادینه کنند و ما را به قبل از انقلاب برگردانند ولی پلیس الحمدالله هوشیار است.

وی با بیان اینکه پلیس در صحنه است و اجازه نمی دهد که برخی از افراد هنجارشکنی کنند، تاکید کرد: پلیس محکم و استوار برای دفاع از ارزش ها و حریم های دینی و انقلابی به خصوص موضوع حجاب و عفاف در سطح جامعه آماده است.

کد خبر : ۳۲۴۲۶۳