خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضاییه:

تحقیقات اتفاقات قرچک هنوز تمام نشده است

سخنگوی قوه قضاییه در مورد اتفاقات و تجمع غیرقانونی در قرچک ورامین گفت: تحقیقات اتفاقت قرچک هنوز تمام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حجت‌االاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در مورد تعرض به حجت‌الاسلام موسوی‌لاری در همایش اصلاح‌طلبان و اینکه آیا گزارشی از تخلف یک نماینده نیز در این راستا اعلام شده است یا خیر٬ گفت: همه باید قانون را رعایت کنند هم سخنران، هم دعوت‌کننده و هم مخاطبان. اگر در جایی سخنرانی دعوت شد که معلوم بود فضا بهم می‌ریزد نباید او را دعوت کنند اگر هم فردی دعوت شد٬ کسی حق تعرض به او را ندارد.

وی با بیان اینکه تحقیقات در مورد اتفاقات قرچک هنوز تمام نشده٬ گفت: وزارت کشور به استاندار نامه داد و استاندار نیز دستوری را صادر کرده است٬ اما ابعاد این اتفاق هنوز بررسی نشده است. برخی ادعاهایی دارند و‌‌‌ همان موارد هنوز به صورت رسمی و به صورت یک مجموعه به قوه‌قضاییه ارجاع نشده است.

کسی حق برهم زدن سخنرانی‌های مجوزدار را ندارد

محسنی اژه‌ای با اشاره به نزدیک بودن زمان انتخابات تاکید کرد: نتیجه انتخابات هرچه باشد می‌پذیریم اما نامزدهای انتخابات و گروه‌های سیاسی و احزاب نیز دقت کنند و سعی کنند رفتار‌ها، سخنرانی‌ها و تجمعاتی نداشته باشند که به آرامش کشور ضربه بزند و اگر سخنرانی می‌خواهد صحبت‌های تنش‌زا بزند به او قبل از سخنرانی هشدار دهند و حتی افرادی که چنین سخنانی را به زبان می‌آورند دعوت نکنند.

وی افزود: البته اگر مراسمی مجوز گرفت یا مراسم‌هایی که طبق قانون نیازی به گرفتن مجوز ندارند٬ کسی حق ندارد آنها را به هم بزند و وزارت کشور و قوه قضائیه و نیروی انتظامی در این زمینه همکاری خواهند کرد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: دستگاه‌های مربوط به عنوان پیشگیری عمل کنند و هرکجا دیده شد کسی امنیت و آرامش را برهم بزند٬ تدبیر کند تا ناامنی نشود. همچنین برای تجمع‌ها تدبیر شود. سخنران نشست مراعات کند و اگر توهینی شد٬ تذکر بدهد. حتی افرادی که احتمال تندروی و توهین در مورد آنها می رود٬ اصلا بهتر است دعوت نشوند. همچنین اگر جایی مجوز دارد٬ کسی حق ندارد متعرض همایش‌ها بشود.

کد خبر : ۳۲۴۱۶۹