خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای:

کمیته امداد بازوی نظام اسلامی است

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه کمک به دیگران معامله ما با خداست٬ گفت: کمیته امداد بازوی خدا و بازوی نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست وکلا و حقوقدانان نیکوکار کمیته امداد٬ با بیان اینکه از هرکس دعوت کرده است با کمال میل و رفاقت در این برنامه شرکت کرده است که نشان‌دهنده اهمیت کمیته امداد است.

وی ایمان به عمل صالح را به نص صریح قرآن فردی دانست که به حیات طیبه می‌رسد و این آیه درباره زن و مرد برابر است. عمل صالح مختص به یک قشر یا طبقه نیست و حتی یک انسان ساده می‌تواند عمل صالح داشته باشد.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: سراغ ندارم در کشور کاری با اخلاص‌تر از زحمت کمیته امداد انجام شود و اینجا اخلاص می‌تواند از بسیاری جا‌ها بیشتر باشد٬ چراکه بین یک عمل معمولی و یک عمل غنی‌شده تفاوت وجود دارد.

وی به اهمیت مسائل حقوقی در کمیته امداد اشاره کرد و گفت امام خمینی توصیه کرده است به هر شکل ممکن به این مجموعه کمک شود.

محسنی اژه‌ای با اشاره به آیین دادرسی ویژه و شعبه ویژه برای موارد خاص گفت: ممکن است برای مسائل کمیته امداد نیز این ابتکار مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان داشت: درست است که هدف خدمت برای خداست٬ اما قاضی بین یک میلیاردر و یک انسان شایسته خدمت نگاه متفاوتی دارد. البته نگاهی در جامعه است که افراد تحت پوشش ممکن است موجب نگاه کسری در این افراد شود و این نگاه را باید از بین ببریم.

سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد  کسانی که کمک می‌کنند٬ باید افتخار و موهبت الهی بدانند که می‌توانند به مردم کمک کنند و دیگران به آنها غبطه بخورند و باید بدانیم کمک به دیگران معامله ما با خداست و کمیته امداد بازوی خدا و بازوی نظام اسلامی است.

اژه‌ای با اشاره به مشکلات پیش روی کمیته امداد و اینکه با کمک هم می‌توانیم مشکلاات را حل کنیمف خاطرنشان کرد: اگر این مجموعه را بتوانیم توانمند و مستقل کنیم٬ می‌تواند بسیاری بار‌ها را بردارد و به اقتصاد و فرهنگ و امنیت و حتی سیاست کشور کمک خواهیم کرد.

کد خبر : ۳۲۳۸۸۰