خبرگزاری کار ایران

مهرعلیزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

تندروها نگران از دست دادن موقعیت خود در مجلس هستند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: افراطیون نگرانند موقعیتی را که در مجلس فعلی به دست‌ آورده‌اند٬ با حضور رقیب خود از دست بدهند و این باعث از دست رفتن اقتدار آنها می‌شود.

محسن مهرعلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اقدام دلواپسان قرچک در جریان برگزاری همایش اصلاح‌طلبان یادآور شد: همه گروه‌ها به ویژه رقبای اصلاح‌طلبان باید ظرفیت خود را قدری بالا ببرند. ما ۳۷ سال است که در جمهوری اسلامی نفس می‌کشیم٬ بنابراین هم از بُعد اسلامیت و رعایت عدل و انصاف و هم از بعد جمهوریت نظام معتقدیم که حقوق هر فعالی چه سیاسی و اجتماعی و چه اقتصادی باید توسط آحاد مردم رعایت شود.

وی افزود: اینکه در آستانه انتخابات عده‌ای با تجمع غیرقانونی مانع از انجام سخنرانی شوند که همه مجوزهای قانونی را داشته و به سخنران آن برنامه تعرض کنند، زیبنده مردم ایران نیست به‌ویژه ما در سالی که قرار است انتخاباتی باشکوه را با مشارکت مردم برگزار کنیم و همه دنیا به ما چشم دوخته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: در جریان مذاکرات اخیر ما به دنیا ثابت کردیم که ایرانی‌ها ضمن متمدن بودن به لحاظ اتحاد و فرهنگ هم دارای اندیشه‌ای بلند و صبر و تحمل هستند٬ به گونه‌ای که به اعتراف بسیاری از کشورهای غربی ایران در منطقه به لحاظ قانون‌مداری و دموکراسی در جایگاه رفیعی قرار دارد.

وی ادامه داد: رفتارهای افراطی اگرچه محدود و استثناست٬ اما چهره نظام ما را خدشه‌دار می‌کند برای همین این عده باید به جای اقدامات افراطی خود قدری تحمل رقیب را تمرین کنند.

مهرعلیزاده در تشریح دلیل این رفتار افراطیون عنوان کرد: آنها نگرانند موقعیتی را که در مجلس فعلی به دست‌ آورده‌اند٬ با حضور رقیب خود از دست بدهند و این باعث از دست رفتن اقتدار آنها می‌شود؛ در حالی که باید بدانند آنها نمی‌توانند با تندروی‌های خود واقعیت‌های جامعه را عوض کنند٬ چراکه اقبال مردم به سمت عقلانیت و کسانی است که به دنبال اصلاح امور هستند.

وی افزود: توصیه ما به نهادهای ذیربط این است که ضمن دعوت همه گروه‌ها به قانونمداری نظارت و دقت بیشتری داشته باشند نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای زیادی جزو شناسنامه نظام هستند و شاهد بودیم که هر بار تندروی در هر جریانی نه تنها به ضرر‌‌ همان جناح تمام شده٬ بلکه به زیان مردم هم بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اصولگرایان معتدل باید با تبری جُستن از این اقدامات به مردم نشان بدهند که طرفدار این افراد و رفتارهای افراطی آنها نیستند در این صورت نه تنها به سود خود عمل کرده‌اند٬ بلکه باعث کاهش انگیزه تندرو‌ها را هم می‌شوند.

مهرعلیزاده تاکید کرد: با همه این‌ها فراموش نکنیم که تندروی حدو مرزی ندارد و تضمینی هم وجود ندارد که این افراد دیگر رفتارهای افراطی خود را تکرار نکنند اما برخورد جدی با آنها می‌تواند تا حدی تندروی‌ها را محدود کند.

کد خبر : ۳۲۳۸۷۱