خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

جنایات تروریستی در فرانسه را محکوم می‌کنیم

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: به شدت جنایات تروریستی در فرانسه را محکوم می‌کنیم. ما آدم‌کشی را در قالب ترور محکوم می‌کنیم چون با دین ما میانه ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حال و هوای اربعین در کشور٬ اظهار داشت: اربعین پیام وفاداری به امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: امیدوارم همچنانکه مسئولان تا کنون با زائران همراهی کرده‌اند٬ از این به بعد هم به زائران رسیدگی کنند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: برخورد نیروی انتظامی برخورد با جرم مشهود است که با ماشین‌هایی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند و در ماشین کشف حجاب می‌کنند٬ برخورد می‌شود. البته نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان از این قاطعیت نیروی انتظامی تقدیر کردند که ما هم از جانب خودمان تقدیر می‌‌کنیم.

خاتمی با اشاره به حوادث فرانسه٬ اظهار داشت: مردم دم به دم از اخبار جهان اطلاع دارند که بنده هم مطالبی را عرض می‌کنم؛ روشن است که به شدت جنایات تروریستی در فرانسه را محکوم می‌کنیم. ما آدم‌کشی را در قالب ترور محکوم می‌کنیم چون با دین ما میانه ندارد.

این عضو مجلس خبرگان ادامه داد: داعش و گروه‌های تکفیری برای مبارزه با اسلام ایجاد شده‌اند و اساسا آنها با خیزش صریح جهان اسلام و بهار عربی ایجاد شدند. رسما نتانیاهو گفت داعش به ما خدمت کرد زیرا مسلمانان را به جان مسلمانان انداخت. سران آنها ماموریت برای جنگ با اسلام دارند٬ اما بدنه اینها از سنخ‌‌ همان افرادی هستند که در عاشورا علیه امام حسین جنگیدند.

وی به خاطره‌ای از سیدحسن نصرالله اشاره کرد و گفت: در جیب یکی از داعشی‌ها قرآن و قاشق پیدا شد چون آن فرد احساس می‌کرد‌‌ همان شبی که کشته می‌شود مهمان پیامبر خدا خواهد شد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه سود رفتارهای داعشی‌ها به سبد آمریکایی‌ها ریخته می‌شود و این اتفاقات حاصل بذری است که خود کشورهای غربی کاشته‌اند٬ غرب را ماوا و ملجا تروریست‌ها خواند و با اشاره به میزبانی غرب از ترویست‌های ایرانی، این کشور‌ها را تروریست‌پروری خواند که در دامن خود مارهایی پرورانده که دامن غرب را نیش می‌زند.

عضو مجلس خبرگان رهبری از کشورهای غربی درخواست کرد از این راه برگردند.

وی به رویکرد دوگانه آمریکا در مقابل ترورسیم گفت: این‌ها ترورهای اسرائیل را ترور خوب می‌دانند و ترور علیه فرانسه را تروریست خوب می‌دانند؛ در صورتی که همین منش دوگانه تروریست‌پرور است و تنها کشوری که با تمام وجود با ترور مبارزه می‌کند ایران اسلامی است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود تنها راه مبارزه با تروریسم ائتلاف واقعی ضد تروریسم است٬ نه ائتلاف فعلی که در واقع از داعش حمایت کرد و دنیا باید برای برقراری امنیت علیه داعش متحد شود.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج سیاست‌زده نیست و تبلور خشم مقدس علیه دشمنان انقلاب و در راس آنها آمریکاست و در همه عرصه‌های معنوی بر‌ترین است.

کد خبر : ۳۲۳۵۱۷