خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به خبرنگاران مطرح شد؛

واکنش نجفی به جوسازی‌ها درباره پرونده PMD/ برخی دنبال منفی بافی‌اند

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به جوسازی برخی رسانه‌ها در خصوص عدم بسته شدن پرونده پی.ام.دی ‎واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا نجفی در پاسخ به سوال برخی از خبرنگاران در مورد نقل قولی از یک کار‌شناس آمریکایی که هم‌اکنون نیز هیچ مقام رسمی ندارد و تعدادی از سایت‌های داخلی آن را به معنای بسته نشدن پرونده پی.‌ام. دی تفسیر کرده‌اند، گفت: باید توجه شود که طبق بند ۱۴ برجام، اعضای ۱+۵ متعهد هستند قطعنامه‌ای را به اجلاس ۲۴ آذر شورای حکام ارائه کنند که هدفش بستن موضوع (closing the issue) است. طرف‌های مقابل هم می‌دانند که شرط اجرای برجام بسته شدن پرونده است. 

وی ادامه داد: متاسفانه برخی قبلا هم به تبعیت از منابع غربی تیترهایی همچون «آمانو و ۱۲ نفر از بازرسان آژانس برای بازرسی از تاسیسات نظامی پارچین به تهران آمده‌اند» یا «رسانه‌های غربی: آمانو با دانشمندان ایرانی مصاحبه می‌کند» در سایت‌های خود زده بودند که کاملا گمراه‌کننده و خلاف نقشه راه بود و در واقع نه بازرسی وارد سایت پارچین شد و نه هیچ دانشمند هسته‌ای با آمانو یا بازرسان مصاحبه کرد. 

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس با بیان اینکه هم‌اکنون حرف یک فردی که هیچ مسئولیتی ندارد به عنوان نتیجه قطعی فرض شده است، اظهار داشت: اینکه چرا برخی سایت‌ها دنبال منفی‌بافی هستند و دلایل آن، چون مربوط به بحث‌های سیاسی داخلی است فعلا به سکوت می‌کنیم.

کد خبر : ۳۲۲۵۳۰