خبرگزاری کار ایران

رییس کل بانک مرکزی:

ادعای حساب بانکی‌ زنجانی دروغ است/ پس از اجرای برجام٬ همه منابع بلوکه آزاد می‌شود

سیف در مورد موسسات غیرمجاز مانند میزان گفت:بانک مرکزی از این موسسات حمایت نمی‌کند و هموطنان سپرده‌های خود را باید در جایی بگذارند که ریسک قابل قبول داشته باشد و دارای مجوز از بانک مرکزی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی الله سیف در مورد اعلام حساب بانکی بابک زنجانی و اینکه چرا پول‌ها به این حساب واریز نشده است٬ گفت: متاسفانه او دروغ‌های بزرگی را گفته است و به هیچ وجه علامتی از صحت در آنها به چشم نمی‌خورد. بابک زنجانی تنها به دنبال بهانه‌گیری برای حساب‌های رسمی بانک مرکزی است که هیچ کدام قابلیت تحقق ندارد و از ریشه دروغ است.

وی ادعای دارایی ۲۲ میلیارد دلاری بابک زنجانی را تکذیب کرد و گفت: این رقم هیچ مبنای قانونی ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده افزود: مرحله اجرایی برجام هنوز نرسیده است و هر ماه یک بخش از منابع مالی آزاد خواهد شد و پس از اجرای برجام کل منابع بلوکه شده آزاد می‌شود و با جهتگیری مناسب تزریق خواهد شد البته این مبلغ ثابت نیست.

وی با اشاره به این مبلغ تصریح کرد: رقمی که در حال حاضر مطرح است بین ۲۳ تا ۲۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود که رقم ۵ تا ۶ میلیارد دلار آن برای دولت به موقع آ‌زاد خواهد شد.

رییس کل بانک مرکزی در مورد موسسه‌های غیرمجاز مانند میزان گفت: بانک مرکزی از این موسسات حمایت نمی‌کند و هموطنان سپرده‌های خود را باید در جایی بگذارند که ریسک قابل قبول داشته باشد و دارای مجوز از بانک مرکزی باشد. متاسفانه پیش از این برخی از این موسسه‌های مجوزهایی از نیروی انتظامی گرفته بودند.

کد خبر : ۳۲۱۱۰۷