خبرگزاری کار ایران

جلالی در دیدار با رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

رعایت حقوق ملی در گرو تکمیل سامانه جامع اطلاعاتی کشور است

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۵۷۳

رییس مرکز پژوهش های مجلس، سازمان ثبت اسناد و املاک را از مجموعه های مهم و تاثیرگذار در مبارزه با زمین خواری دانست و گفت: رعایت حقوق ملی در گرو تکمیل سامانه جامع اطلاعاتی کشور است.

به گزارش ایلنا، احمد تویسرکانی رییس سازمان ثبت اسنادواملاک کشور عصر امروز (دوشنبه 18 آبان ماه) با کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.

کاظم جلالی در این نشست که با حضور معاونان و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سازمان ثبت اسنادواملاک کشور برگزار شد، گفت: سازمان ثبت اسناد واملاک از مجموعه‌های مهم و تاثیرگذار کشور به ویژه در بخش مبارزه با زمین‌خواری است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس در ادامه افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک در برنامه ششم توسعه به صورت حاکمیتی دیده شده است.

وی افزود: با درنظر گرفتن بند 66 و 67 سیاست‌هایی کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب درخصوص برنامه ششم توسعه، باید در جهت رفع نواقص و حمایت قضائی مؤثر در تضمین حقوق مالکیت به ویژه در بخش خصوصی و توسعه ثبت رسمی اسناد و املاک و مالکیت‌های معنوی و همچنین نظام کاداستر، گام برداشت.

جلالی گسترش فناوری‌های الکترونیکی در ارائه خدمات ثبتی را از دیگر نیازهای لازم سازمان ثبت اسناد و املاک دانست و گفت: مکانیزه کردن اقدامات سازمان ثبت اسناد واملاک قابل تقدیر است که البته این امر باید تکمیل شود چراکه رعایت حقوق ملی در گرو تکمیل سامانه جامع اطلاعاتی کشور است.

وی با بیان اینکه تصمیمات منقطع و مبتنی‌ بر برداشت شخصی به کشور صدمه می‌زند، تاکید کرد: باید تلاش شود تا براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اسناد بالادستی، تصمیم‌های درستی برای کشور گرفته شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان تشکیل کارگروهی بین مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان ثبت اسناد واملاک کشور را از لازمه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه دانست و بر لزوم تقویت تعامل و همکاری این مرکز و سازمان ثبت اسناد واملاک کشور به منظور تهیه گزارش‌های کارشناسی و پژوهشی مطلوب‌تر تاکید کرد.

احمد تویسرکانی در ادامه این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، توضیحاتی درخصوص لایحه دولت درباره ثبت مالکیت‌های صنعتی و معنوی و رسمی شدن احکام ارائه کرد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه بر لزوم مکانیزه کردن فعالیت‌های این سازمان و تسریع در پیشبرد برنامه‌ها و توسعه اقدامات این مجموعه تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز