خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه:

اظهارات وزیر دفاع آمریکا نشانگر سیاست‌ بی‌ثبات کننده آنها در منطقه است

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان گفت: اظهارات وزیر دفاع آمریکا بیش از آنکه مستلزم پاسخی از سوی جمهوری اسلامی ایران باشد، سزاوار واکنش دولت‌های عرب منطقه است که این چنین مورد تحقیر و اهانت قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم در واکنش به اظهارات کارتر مبنی بر اینکه اعراب به جای تسلیحات گران قیمت باید اراده‌ای برای نبرد با تهران داشته باشند و درخواست مقابله با ایران و داعش٬ تصریح کرد:  این اظهارات بطور آشکار دشمنی و بدبینی درمنطقه را دنبال می‌کند و درکنار سیل فروش اسلحه، نشانگر سیاست‌ها و اقدامات بی‌ثبات کننده آمریکا در این منطقه است.

وی تاکید کرد: اظهارات وزیر دفاع آمریکا بیش از آنکه مستلزم پاسخی از سوی جمهوری اسلامی ایران باشد، سزاوار واکنش دولت‌های عرب منطقه است که این چنین مورد تحقیر و اهانت قرار گرفته‌اند.

سخنگوی وزارات امور خارجه کشورمان ادامه داد: این سخنان نشان دهنده آن است که از نظر مقام آمریکایی کشورهای عربی حتی از تشخیص و بکارگیری سلاح‌های موردنیاز خود ناتوان و عاجز هستند و آمریکا با این رویکرد سیاست حفظ برتری رژیم صهیونیستی برکشورهای عربی را تداوم بخشیده و برای این مجموعه کشور‌ها تصمیم می‌گیرد.

افخم خاطرنشان کرد: بدون شک ملت‌های مسلمان منطقه و افکار عمومی جهان اسلام، نسبت به این سیاست‌های نادرست قضاوت خواهند کرد و آثار و تبعات ناگوار آن برای امت اسلامی را ازیاد نخواهد برد.

کد خبر : ۳۲۰۱۴۷