خبرگزاری کار ایران

قشقاوی:

شرکت‌کنندگان نشست وین، قدرت واقعی ایران را پذیرفتند

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه، درباره نشست وین برای حل بحران سوریه گفت: به نظر من نشست بسیار خوبی بود و تصمیم بسیار مهم و ارزشمندی در نظام جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شده بود تا دکتر ظریف و معاونان امور خارجه در این نشست شرکت کنند.

به گزارش ایلنا حسن قشقاوی گفت: شرکت در نشست وین باعث شد تا طرف مقابل که به مدت پنج سال ایران را جدای از همه مسائل تصور می‌کرد، در مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای، نقش ایران را مورد پذیرش قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قدرت ایران به عنوان یک قدرت تاثیرگذار در منطقه است، اظهار کرد: کشورهای شرکت‌کننده در این نشست به نوعی به این مسأله اعتراف کردند و قدرت واقعی ایران را پذیرفتند و از ایران به عنوان یک قدرت تاثیرگذار برای شرکت در این نشست دعوت به‌عمل آوردند. این اتفاق یک برگ برنده برای دیپلماسی کشور به شمار می‌رود. البته انتظار نمی‌رود که با برگزاری یک اجلاس به راحتی نتیجه مطلوب حاصل شود زیرا قبلا نیز در مقیاس‌های بزرگ‌تر و کوچک‌تر اجلاس‌هایی برگزار شده و بی‌نتیجه ماند.

قشقاوی اضافه کرد: دلیل بی‌نتیجه ماندن این اجلاس‌ها این است که بسیاری از کشور‌ها موضع خود را دارند که البته ما نیز موضع خودمان را در این زمینه داریم و در این راستا نیز محکم ایستاده‌ایم. با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با وزیر امور خارجه، معاونان و سفرا، بیانات ایشان در خصوص مسائل منطقه‌ای باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر : ۳۱۸۵۲۱