خبرگزاری کار ایران

رئیسی در جمع خبرنگاران:

کمیته تعیین مصادیق مجرمانه امروز وضعیت تلگرام را بررسی می‌کند

دادستان کل کشور از در دستور کار بودن وضعیت تلگرام در جلسه امروز عصر کمیته تعیین مصادیق مجرمانه خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در حاشیه چهارمین همایش پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فضای مجازی یک امکان بسیار خوب برای سرعت دستیابی به اطلاعات است و باید از این امکان استفاده شود.

وی افزود: در کشور ما بحث دولت الکترونیک و اینکه مردم از فضای مجازی برای تسریع در کارهایشان بهره ببرند در حال برنامه‌ریزی است. اما این فضا حتما باید مدیریت شود تا آسیب‌هایی وارد نکند.

رئیسی ادامه داد: مدیریت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به نحوی که اخلاق و فضای روانی جامعه و حریم خصوصی افراد تهدید نشود ضرورت دارد.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی فضای مجازی و کمیته‌های آن کفت: یکی از این کمیته‌ها کمیته بررسی مصادیق مجرمانه است. امروز ضرورت دارد متولی و مسئول این حوزه که اول خود وزارت ارتباطات و بعد شورای عالی فضای مجازی است اجازه ندهند با اخلاق و فکر جامعه بازی شود.

دادستان کل کشور تاکید کرد: حتما پخش تصاویر و صحنه‌های مجرمانه در فضای مجازی ممنوع است و وزارت ارتباطات باید این موضوع را دنبال کند و ما کوچکترین کوتاهی در این حوزه نخواهیم کرد.

رئیسی همچنین به جلسه امروز بعدازظهر کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در خصوص بررسی وضعیت تلگرام اشاره کرد.

وی در پایان با اشاره به تهدید نفوذ آمریکایی‌ها در کشور گفت: ملت از کم کاری‌های برخی مسئولین که بخواهد در حوزه نفوذ صورت بگیرد نخواهند گذشت.

کد خبر : ۳۱۷۲۲۹