خبرگزاری کار ایران

آقامحمدی در تذکر شفاهی مطرح کرد:

انتقاد از برخورد سلیقه‌ای در بکارگیری معلمان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بکارگیری معلمان شرکتی و حق التدریسی به صورت سلیقه‌ای انتقاد و به وزیر آموزش و پرورش تذکر داد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم آقامحمدی در نشست علنی امروز دوشنبه (4 آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی ضمن تشکر از مردم لرستان در عزاداری پر شور خاندان نبوت و امامت، در تذکری به هیات رئیسه مجلس در بی‌توجهی و نادیده گرفتن ماده 209 آئین نامه داخلی مجلس در پیگیری سوال نمایندگان گفت: متاسفانه حدود 3 تا 4 ماه زمان می‌برد تا سوال نمایندگان در کمیسیون بررسی شود و پس از آن با سرنوشتی نامعلوم مواجه می‌شود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: هیات رئیسه موظف به رعایت آئین نامه داخلی مجلس است، لذا نباید حقوق مردم و نمایندگان پایمال شود.

آقامحمدی به وزیر آموزش و پرورش در خصوص بی‌اعتنایی به مصوبه مجلس تذکر داد و گفت: در برخی استان‌ها در بکارگیری معلمان شرکتی و حق التدریسی به طور سلیقه‌ای و رابطه ای عمل شده است، همچنین تفسیر سلیقه‌ای از نظام رتبه‌بندی سبب حذف بسیاری از فرهنگیان شده است.

وی در بی‌توجهی به حقوق بازنشسته های فرهنگی نیز تذکر داد و گفت: به اصل آموزش و تربیت در آموزش و پرورش توجهی نمی‌شود، با توجه به اینکه یک ماه از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد برخی از مدارس از جمله تعدادی از دبیرستان‌های استان لرستان به علت نداشتن دبیر تعطیل است.

این نماینده مردم در مجلس نهم به رئیس‌جمهور نیز در خصوص تبلیغات غیرواقعی عملکرد کاری در لرستان تذکر داد وگفت: وضعیت نامناسب معیشتی مردم لرستان تشدید شده که نمونه آن تعطیلی معادن سنگ و سنگبری‌هایی است که بیکاری بیش از 6 هزار نفر را به دنبال داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به وزیر ارتباطات نیز تذکر داد وگفت: تکلیف نیروهای بخش خصوصی باید تعیین شود، این افراد از نظر حقوقی و امنیت شغلی در فشار هستند.

کد خبر : ۳۱۶۴۸۹