خبرگزاری کار ایران

سالک در تذکر شفاهی:

برجام بستر نفوذ سلطه را فراهم کرده است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه خودتحریمی ها و مشکلات درون سازمانی باعث رکود اقتصادی شده است،‌ گفت: اجرای اقتصادی مقاومتی تنها راه مقابله با این رکود است.

به گزارش ایلنا، احمد سالک در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 4 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان و با تشکر از نهادهای فرهنگی کشور در برگزاری مراسم مختلف به مناسبت این ایام، گفت: نامه مقام معظم رهبری فصل الخطاب است و دولت باید طبق آن عمل کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر امور خارجه بیان کرد: برجام بستر نفوذ سلطه را فراهم کرده و بنده و آقای حاجی دلیگانی راجع به حضور آقای جک استراو در اصفهان و شاهین شهر که موجبات نگرانی مردم انقلابی را فراهم کرده در حالی که اینها عناصر فتنه برانگیز هستند و راه جاسوسان برای نفوذ در لایه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باز شده است.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: برای اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر که تصویب شده است دستور سریع و قاطع دهید ضمن اینکه از شما انتظار داریم مبلغ این قانون باشید.

سالک همچنین خطاب به وزیر نیرو افزود: مسأله آب مسأله مهم اصفهان است و تقویت طرح بهشت آباد و گلاب 2 مصوب است و با کار کارشناسی دقیق انجام گرفته لذا همت بیشتری برای انتقال آب به فلات مرکزی صورت گیرد تا مشکلات کشاورزان حل شود.

نماینده مردم اصفهان همچنین خطاب به ربیعی وزیر کار بیان داشت: حل مسأله بازنشستگان فولاد و ذوب آهن معضل سنگینی است و برای یک بار در دولت باید این مسأله تمام شود.

سالک همچنین در ادامه خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: مسأله رکود اقتصادی یعنی توقف اقتصاد که همین امر باعث شده است کارخانه ها تعطیل و کارگران بیکار شوند که در یک رقم 700 نفر از کارگران یک کارخانه اخراج شده اند که این موضوع معضلات اجتماعی را دامن می زند.

وی در ادامه با بیان اینکه قبل از اینکه گرفتار تحریم خارجی باشیم گرفتار خود تحریمی ها درون تشکیلاتی نظام هستیم، تصریح کرد: مشکلات بانک ها، مالیات ها و بیمه از این جمله اند از طرفی اشتباه بزرگ این بود که رکود را با لغو تحریم ها گره زدیم در حالی که باید اقتصاد مقاومتی احیا شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: جلوگیری از افت علمی و فرهنگی در دانشگاه اصفهان و همچنین انتخاب رئیس این دانشگاه که دور از فتنه باشد باید در دستور قرار گیرد.

کد خبر : ۳۱۶۴۸۷