خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی در نطق میان دستور:

برخورد جناحی و جریانی با برجام خلاف منافع ملی است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: اگر کسی یا کسانی در کشور به دنبال تطهیر آمریکا و لاپوشانی جنایت و خیانت های آمریکا به ملت ایران باشد و بخواهد فرش قرمز برای آنان پهن کند عمداً و سهواً خائن به ملت، کشور، امام و شهدا هستند.

به گزارش ایلنا، سیدحسین نقوی حسینی در نشست علنی امروز (دوشنبه 4 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تسلیت شهادت سالار شهیدان و یارانش وهمچنین شهادت امام سجاد(ع) عنوان کرد: ملت بزرگ، دولت محترم و همکاران عزیز آمریکا همیشه و در همه اعصار دشمن ملت ایران بوده و خواهد بود، تاریخ روابط سیاسی آمریکا با ایران چیزی جز خیانت، جنایت، دخالت و توطئه علیه ملت ایران نیست.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خون جوانان این مملکت در سال‌های دیروزین انقلاب اسلامی با گلوله های آمریکایی به زمین ریخته شد، توطئه درگیری قومیت ها در سال های اول انقلاب کار آمریکایی ها بود.

وی اظهار داشت: ظهور گروهک های تروریستی از جمله منافقین که هزاران شهید از ملت ما گرفتند کار آمریکا بود، حادثه طبس و کودتای نوژه کار آمریکایی ها بود. 8 سال جنگ تحمیلی صدام علیه ملت ایران کار آمریکا بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: بعد از دوران دفاع مقدس انواع و اقسام تهدیدها و فشارها از سوی آمریکا علیه ملت ایران اعمال شده و می شود. فتنه 88 تمام عیار کار آمریکایی ها بود چرا که آمریکا به دنبال براندازی بوده و هست منتها مسیرها و روش های خود را در دوره های مختلف تغییر می دهد.

نقوی حسینی تأکید کرد: امروز نیز آمریکا به دنبال آن است تا با بهره گیری از برجام و دیپلماسی لبخند برای براندازی جمهوری اسلامی گام بردارد و اگر کسی یا کسانی در کشور به دنبال تطهیر آمریکا و لاپوشانی جنایت و خیانت های آمریکا به ملت ایران باشد و بخواهد فرش قرمز برای آنان پهن کند عمداً و سهواً خائن به ملت، کشور، امام و شهدا هستند.

این نماینده خطاب به دولت، مجلس و دست اندرکاران کشور گفت: با دقت تمام مراقب رفتار دولت مستکبر و عهدشکن آمریکا باشید تا زمینه نفوذ و دخالت و نقش آفرینی در کشور را پیدا نکنند که جز خیانت در حق ملت ایران کار دیگری نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه فصل الخطاب برجام نامه مقام معظم رهبری است ادامه داد: دولت، مجلس و سایر قوا باید همه توان خود را به کار گیرند تا آنچه که حضرت آقا ابلاغ فرمودند به ویژه رعایت 9 شرط اجرایی و عملیاتی شود از دولت انتظار می رود برنامه اجرایی خود را برای تحقق شرایط 9 گانه اعلام کند.

نقوی حسینی با بیان اینکه در این مسیر هر نوع موضع گیری و اقدام جریان های سیاسی نباید منجر به پیدایش کاسبان برجام شود ادامه داد: این کار خلاف منافع و وحدت ملی است چرا که مسئله هسته ای مسئله کشور است و برخورد جناحی و جریانی با آن برخلاف منافع ملی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به شرایط اقتصادی اشاره کرد و گفت: شرایط رکود علی رغم ادعاهای دولت بر اقتصاد کشور حاکم است و بحران بیکاری را به دنبال دارد به خصوص بیکاری در قشر عظیم تحصیلکرده که امروزه در هر خانواده دو تحصیلکرده بیکار وجود دارد.

وی توضیح داد: در چنین شرایطی کارگران اولین قشری هستند که به شدت آسیب می بینند و فرصت های شغلی آنها از بین می رود کارگران ساختمانی در بدترین شرایط قرار دارند اشغال فرصت های مشاغل ساختمانی توسط افغان ها به بحران بیکاری این قشر افزوده است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا با اشاره به قانون کار اظهار داشت: این قانون به نفع کارگران نیست قراردادهای موقت زندگی کارگران را متزلزل کرده است اخراج های پی در پی آنها شرایط کارگری را وخیم تر کرده بنابراین ضرورت دارد دولت و مجلس به طور جدی به این موضوع بپردازند و برنامه مدونی برای حل مشکل کارگری ارائه کنند.

نقوی حسینی در ادامه به موضوع رتبه بندی در آموزش و پرورش اشاره و گفت: به این طرح اشکالات جدی وارد است ضرورت دارد مسئولان آموزش و پرورش نسبت به رفع آنها اقدام کنند اولا که این طرح شامل کلیه فرهنگیان با سابقه 5 و 6سال نمی شود همچنین در این طرح نیروهای خدماتی که معمولا قشر ضعیف تر فرهنگیان هستند دیده نشده است.

به گفته این نماینده در طرح رتبه بندی به بازنشستگان فرهنگی که شرایط سخت تر درمانی و خانوادگی دارند نیز پرداخته نشده است و همچنین کف و سقف پرداختی ها از سوی وزیر آموزش و پرورش در احکام به طور دقیق نیامده است.

وی ادامه داد: در طرح رتبه بندی مشخص نیست که اضافه شدن پرداختی ها به چه نحوی انجام می شود آیا به اضافه کار و حق التدریسی اعمال می شود یا در بازنشستگی افراد؟ آیا سال های آینده این راه ادامه پیدا خواهد کرد؟

نقوی حسینی همچنین در مورد مصوبه مجلس درباره پیش دبستانی ها گفت: این مصوبه به درستی از سوی وزارت آموزش و پرورش اجرا نمی شود چرا که مربیان با سابقه 10 سال و با مدارک لیسانس و فوق لیسانس تغییری در وضعیتشان نمی بینند بنابراین انتظار می رود این وزارتخانه نسبت به تغییر وضعیت مربیان پیش دبستانی در خصوص حق التدریس آنها اقدام کند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا وضعیت کشاورزی و دامپروری اشاره کرد و گفت: کشاورزی و دامپروری از زیرساخت های اصلی اقتصاد مقاومتی است توجه به این دو موضوع نخستین گام در مسیر اقتصاد مقاومتی است اما متأسفانه در سال های گذشته این قشر فراموش شده است.

وی ادامه داد: کشاورزان با کم آبی و بی آبی روبرو هستند همچنین با افزایش بی حد نهادهای کشاورزی از جمله کود، سم و بذر مواجهند که عدم توجه دولت منجر به خسارت های جبران ناپذیر به این قشر شده است واردات بی رویه محصولات کشاورزی به بحران آنها نیز افزوده است بنابراین انتظار می رود دولت همت خود را درجهت تقویت کشاورزی به کار گیرد.

نقوی حسینی در خصوص وضعیت دامپروران گفت: دامپروران گوشتی و شیری یکی پس از دیگری ورشکسته می شوند و ضرورت دارد شرکت پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی حمایت خود را از این دامپروران تقویت کند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا با یادآوری نطق پیش از دستور دکتر لاریجانی تأکید کرد: تفسیر ایشان از محتاطانه و جسورانه درست نبود امام حسین (ع) و یارانش جسورانه بر دشمن حمله کردند، امام علی (ع) جسورانه از پیامبر دفاع کرد امام خمینی (ره) جسورانه با آمریکا مبارزه کرد رزمندگان ما جسورانه بر متجاوز حمله کردند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اما خیلی ها در جنگ صفین محتاطانه عمل کردند خیلی ها در عاشورا محتاطانه رفتار کردند در خرداد 49 محتاطانه واردعرصه شدند و خیلی ها در فتنه 88 محتاطانه عمل کردند و ساکتین فتنه شدند و البته در برجام هم خیلی ها محتاطانه عمل کردند.

کد خبر : ۳۱۶۴۶۲