خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات:

عده‌ای به دنبال از بین بردن آرامش کشور هستند/ برجام حق غصب شده ملت ایران را ستاند

وزیر اطلاعات با بیان اینکه توافق برجام نشان مظلومیت ملت ایران است افزود: مذاکره کنندگان هسته ای با مذاکره با قدرت‌های جهانی و اثبات حقانیت و مظلومیت ملت ایران حق غصب شده ایران را از آنان ستاندند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی شنبه شب در جمع عزاداران شام غریبان اهل بیت(ع) در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) گفت: دولت تدبیر و امید برای گرفتن حق ملت ایران از قدرت‌های غربی گره‌ها را یکی یکی باز کرد تا به موفقیت رسید.

وی گفت: عده‌ای به دنبال از بین بردن آرامش کشور و تمرکز دولت برای خدمت به مردم هستند و تلاش می کنند تا وحدت ملت ایران در زیر پرچم اسلام و ایران را برهم بزنند اما موفق نخواهند شد.

علوی با اشاره به قیام امام حسین(ع) و اینکه ایشان فردی جنگ طلب نبود و تلاش خود را برای درنگرفتن جنگ کرد و بارها خواست که از مسیری که آمده است بازگردد اما دشمن مانع شد افزود: امام(ع) با این اقدام خود جنگ طلبی دشمنان را به اثبات رساند و مظلومیت خاندان اهل بیت(ع) را اثبات کرد.

وی ادامه داد: مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان نیز تلاش کردند تا به دنیا نشان دهند که ملت ایران جنگ طلب نبوده و به دنبال صلح هستند و همین تلاش باعث شد تا دشمنان از ترس متهم شدن به جنگ طلبی مجبور به پذیرش برجام شده و حق غصب شده ملت ایران را بازگردانند.

علوی گفت: اگر چه مذاکرات به نتیجه رسیده است اما بیم خیانت دشمنان و عهدشکنی آنان همواره وجود دارد و همواره باید هوشیاری خود را حفظ کنیم و در مسیر فرمایشات رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه برای خط قرمز کشیدن بر روی ذلت باید زندگی امام حسین(ع) وحماسه ایشان در کربلا را سرمشق خود قرار دهیم افزود: در واقعه کربلا بشریت با دو کارنامه و سرنوشت که یکی متعلق به امام حسین(ع) و دیگری متعلق به دشمنان اهل بیت(ع) است مواجه می شود که می تواند یکی را انتخاب کند.

علوی گفت: امام حسین(ع) قیام بر ضد بنی امیه و انحرافات ناشی از حکومت آنان را وظیفه دینی خویش و نه برای کسب قدرت و حکومت می دانست و اگر در این مسیر حاکمیت را به دست می آورد به مانند پدر بزرگوار خویش آن را وسیله احیای حق قرار می داد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت برگزید و این آموزه بزرگی برای زندگی سعادتمندانه بشر امروز و زمینه ساز تحول جامعه است افزود: همه باید بدانند که هر زمانی عاشورا و هر سرزمینی کربلا است و نهضت امام حسین(ع) همواره جاری است.

علوی همچنین با اشاره به اینکه کربلا دارای ابعاد مختلفی است که هر کدام می تواند الگو و درس بزرگ زندگی باشد افزود: یکی از ابعاد مهم کربلا بعد سیاسی آن است که در آن مواجهه قهرمانانه یاوران امام حسین(ع) با دشمنان است که باعث افتخار شد و رزمندگان ایران در جبهه نبرد حق بر ضد باطل نیز با الهام از امام(ره) بر دشمن تاخته و حماسه آفریدند.

کد خبر : ۳۱۶۰۴۲