خبرگزاری کار ایران

از سوی هیئت امنا؛

حجت الاسلام کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر شد

اجلاس فوق العاده هیئت امنای بنیاد بین المللی غدیر با حضور اعضای آن، در محل بنیاد تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که با حضور آیت الله جنتی و سایر اعضا برگزار شد پس از قرائت فاتحه و ذکر مجاهدت‌ها و خدمات دبیر کل فقید بنیاد بین المللی غدیر مرحوم آیت الله خزعلی (ره) نسبت به انتخاب دبیرکل رای گیری شد.

بر اساس این رای گیری نتایج زیر به اتفاق آراء حاصل شد:

۱. حجت الاسلام کاظم صدیقی به عنوان دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر

۲. مهندس محمدنبی حبیبی به عنوان قائم مقام دبیر کل

۳. دکتر حسین ظریف منش به عنوان مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر

در زمان حیات آیت الله خزعلی و با پیشنهاد ایشان، حجت الاسلام کاظم صدیقی به عنوان جانشین دبیر کل از سوی اعضای هیئت امنا انتخاب شده بود لکن با توجه به ماده ۱۲ اساسنامه پس از تایید ۶ تن از فقهای عضو هیئت امنا بنیاد غدیر مجدداً رای گیری و نتایج فوق حاصل شد.

برطبق ماده ۱۲ اساسنامه بنیاد غدیر در صورت عدم توان و یا فوت دبیر کل، دبیر کل جدید از سوی اکثریت فقهای امنا احراز صلاحیت شده و باسه پنجم آرای اعضای هیئت امنا در جلسه رسمی انتخاب و منصوب می‌شود.

در آغاز این نشست حجت الاسلام صدیقی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر، با تسلیت رحلت حضرت آیت الله خزعلی رضوان الله تعالی علیه گفت: مرحوم آیت الله خزعلی یک فقیه مجاهد و یک عنصر با اخلاص و ذوب در ولایت امیر المومنین و حافظ قرآن و نهج البلاغه بود. ابوالشهیدی که در کنار پیکر مطهر فرزند شهیدش لباس خونین او را محبوب‌تر از لباس دامادی فرزندش دانست، کسی که در تمام فراز و نشیب‌ها و در مرزبانی از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه فرد اول بود. هیچ وقت در هیچ زمینه‌ای برای انقلاب کم نگذاشت.

امام جمعه موقت تهران با توجه به اخلاص مرحوم آیت الله خزعلی گفت: آقای خزعلی در هیچ زمینه‌ای هیچ بازی نکرد مخلص بود. هم در دوران امام و هم در دوره رهبری مقام معظم رهبری و در امتحانات سخت، با بصیرت و شجاعت، حجت را تمام کرد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد بین المللی غدیر از آثار و برکات اخلاص آیت الله خزعلی و ثمره عشق ایشان به امیر المومنین است افزود: ایشان قبل از رحلت، از بنده خواستند این مسئولیت را بپذیرم. بنده هم هر چند ابتدا تأمل کردم اما با توجه به خواست ایشان و احساس تکلیفی که کردم بیعت کردم و پذیرفتم و حال که علاوه بر نظر مبارک ایشان، هیئت امنای بنیاد نیز این بار سنگین را بر دوش بنده گذاشتند ان شاءالله با کمک همه اعضای امنا و هیات مدیره کار عظیم غدیر و راه پر برکت حضرت آیت الله خزعلی را ادامه خواهیم داد.

کد خبر : ۳۱۳۶۱۴