خبرگزاری کار ایران

دواتگری در گفت‌وگو با ایلنا:

کلیت طرح برجام رای می‌آورد/ مرجع بررسی برجام کمیسیون امنیت ملی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ابراز امیدواری کرد که کلیت طرح برجام فردا در مجلس رای بیاورد.

مهدی دواتگری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با اشاره به بررسی طرح یک‌فوریتی برجام در مجلس گفت: فکر می‌کنم کلیت طرح برجام در صحن علنی مجلس رای لازم را خواهد آورد؛ هرچند ممکن است نمایندگان در رابطه با جزئیات این طرح پیشنهادهایی داشته باشند.

وی درباره نمایندگان مخالف مذاکرات هسته‌ای و طرح برجام اظهار داشت: در مجلس دیدگاه‌ها و نگرش‌های متفاوتی وجود دارد و اختلاف‌نظر درباره یک مسئله طبیعی است. در هر دوره‌ای نیز در مجلس چندصدایی وجود داشته و این عجیب نیست ولی آنچه باید به آن توجه داشت‏، این است که کشور ما دارای ساختار قانونی است و ارکان نظام تعریف شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه همگان وظیفه دارند در چارچوب قانون اساسی عمل کنند، تصریح کرد: اگر مجلس طرح یا لایحه‌ای را تصویب کند و شورای نگهبان هم آن را مغایر با شرع و قانون اساسی نداند‏، همگان وظیفه دارند نسبت به قانون پایبند باشند و اینگونه کسی نمی‌تواند نسبت به آن تخلف کند.

دواتگری در پاسخ به این سوال که گروهی از منتقدان طرح برجام می‌گویند این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تهیه شده و این کمیسیون شأنیت بررسی و تهیه آن را ندارد. نظر شما در این‌باره چیست؟ خاطرنشان کرد: تنها مرجعی که صلاحیت بررسی مسائل این‌چنینی را دارد‏، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است و حتی تشکیل کمیسیون برجام جای تامل بسیاری داشته است. این اظهارات، نظر شخصی افراد است و براساس قانون و آئین‌نامه داخلی مجلس تنها کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است که باید به صورت تخصصی به بررسی این مسئله بپردازد.

کد خبر : ۳۱۲۰۲۲