خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله ری‌شهری:

اگر هشدار رهبری نبود شاید پیکرهای جان‌باختگان تا امروز به ایران بازنمی‌گشت

سوال ما از مسئولان آل‌سعود این است که آیا نباید برای چنین مسائلی پیش‌بینی کنند؟ چرا سعی نکردند افراد باتجربه را تربیت کنند و از آنها استفاده کنند؟

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حجت‌الاسلام محمدمهدی ری‌شهری در سخنانی با تسلیت فاجعه منا به مقام معظم رهبری و ملت غمزده ایران گفت: این فاجعه بسیار بزرگ بود و اصل نفس فاجعه بسیار دردناک و جانسوز است. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند غم و ناراحتی این فاجعه از دل‌ها بیرون نمی‌رود.

وی ادامه داد: جمعی از مسلمانان حج‌گذار در حال احرام؛ خسته و تشنه از دنیا رفتند و ملت و مردم ما را و خانواده‌های خود را عزادار کردند.

ری‌شهری با اشاره به اینکه کسانی که در راه حج و زیارت خانه خدا از دنیا می‌روند براساس آیات قرآن و روایات پیامبر پاداش عظیمی دارند؛ گفت: هر چند آنها در روز قیامت دارای پاداش‌های بسیاری هستند و یکسره به بهشت می‌روند اما مسئولیت حکومت آل‌سعود در رخ دادن این حادثه غیرقابل انکار است.

وی افزود: بی‌تردید مسئولان رده‌بالای سعودی سهل‌انگاری کردند و با وجود آنکه هر ساله این مسیر حادثه‌خیز است اما هیچ مدیریتی برای آن نداشتند.

ری‌شهری ادامه داد: سوال ما از مسئولان آل‌سعود این است که آیا نباید برای چنین مسائلی پیش‌بینی کنند؟ چرا سعی نکردند افراد باتجربه را تربیت کنند و از آنها استفاده کنند؟

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند؛ پاسخ ایران سخت و خشن خواهد بود، گفت:  اگر هشدار رهبری نبود شاید پیکرهای جان‌باختگان تا امروز نیز به ایران بازنگشته بود.

وی ادامه داد: امروز جنایت‌هایی که آل‌سعود انجام داده از جنایات صهیونیست‌ها بدتر است زیرا‌ آنها دیگر ادعای مسلمانی و خادم‌الحرمین بودن ندارند و همگام با صهیونیست‌ها خود را با ما دشمن می‌دانند.

ری‌شهری با اشاره به اینکه باید این مسئله را تا به آخر پیگیری کرد؛ افزود: این ننگ تا ابد از دامان دولت سعودی پاک نمی شود.

کد خبر : ۳۱۰۲۹۱