خبرگزاری کار ایران

تاکید بر سوءمدیریت آل سعود در حادثه منا؛

عضو ارشد مجمع روحانیون در لیست مفقودان فاجعه منا

مجمع روحانیون مبارز در جلسه هفتگی خود فاجعه منا را بررسی و با بازماندگان باراز همدردی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ شب گذشته جلسه شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با حضور اکثریت اعضا و به ریاست حجت الاسلام والمسلمین خاتمی برگزار شد.

در این جلسه ابتدا گزارشی از اخبار سیاسی و فرهنگی داخلی و خارجی داده شد؛ سپس اعضاء در جریان آخرین اطلاعات از فاجعه دردناک منا قرار گرفتند، بررسی این فاجعه هولناک از زوایای مختلف، تردیدی در بی‌کفایتی و سوءمدیریت مسئولان اداره امور حج -یعنی حاکمان آل سعود- باقی نمی گذارد؛ موضوعی که در حجّ سال جاری و سال های گذشته بارها به اثبات رسیده است.

مجمع روحانیون مبارز با در پایان با ابراز تأثر و تأسف عمیق از مرگ تلخ و دردناک چندین هزار انسان و زائر خانه خدا و ضیوف الرحمان و از جمله چندصدنفر زائر ایرانی خود را در غم عزیزان عزادار و مصیبت دیده شریک دانست و با تسلیت صمیمانه ، برای از دست رفتگان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و تحمل و شکیبایی آرزو کرد.

با کمال تأسف آل سعود با سانسور شدید خبری و جلوگیری از تحقیق از ابعاد این فاجعه انسانی، جهان اسلام را در بیخبری از عمق فاجعه قرار داده است و امیدواریم با فشار افکار عمومی در کشورهای اسلامی بر آل سعود، ابعاد غیرانسانی رفتار آنان پس از وقوع فاجعه بر همگان روشن شود.

در فاجعه منا یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز، حجة الاسلام والمسلمین واحدی دامغانی نیز در شمار مفقودان است که امیدواریم هرچه زودتر وضعیت ایشان و سایر مفقودان روشن شود تا نگرانی خانواده‌های عزیز آنان برطرف شود.

کد خبر : ۳۰۸۹۰۹