خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موسوی تبریزی:

تقصیر مشکلات هشت ساله کشور را بر گردن دیگران انداختن، اصولگرایی نیست

رییس مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه گفت: اصولگرایی این نیست که بیت المال را غارت کنیم و به جای گردن گرفتن، تقصیر را به گردن دیگران بیاندازیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله موسوی تبریزی در نشست شعبه تهران حزب ندای ایرانیان ضمن تسلیت روزهای وفات امام باقر (ع) و حضرت مسلم (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: حزب ندای ایرانیان یک حزب خوب و جدید اصلاح‌طلب است که نباید فراموش کند در کنار سایر تشکل‌های سیاسی برای وطن و مردمان وطن فعالیت خواهد کرد.

وی در تبیین چرایی تشکیل حزب در ایران اظهار کرد: باید احزاب واقعی و قوی ایجاد کرد تا این نوع تشکیلات، افراد منسجم را بر سر صندوق‌های رای بیاورند چراکه افراد به تنهایی از چنین توانایی برخوردار نیستند.

آیت‌الله موسوی تبریزی ادامه داد: مردم باید به برنامه رای دهند و برنامه‌ها نیز باید طوری تنظیم شوند که خواست مردم را در پی داشته باشد.

رییس مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه با تاکید بر این نکته که کار تشکیلاتی ریشه اسلامی و دینی دارد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجب کفایی است و در مرحله اول کسانی که آگاهند و قوی نیز هستند باید به این امر بپردازند.

وی با اشاره به حدیث امام باقر(ع) تصریح کرد: مسئله امر به معروف اگرچه واجب است، اما این وجوه برای همه نیست، بلکه برای کسانی است که قدرت و به عبارت دیگر پشتیبان داشته باشند تا حرفشان شنیده شود و از سوی دیگر معروف را از منکر تشخیص دهند. برای مثال در مسئله یارانه که ۱۰ سال است در کشور ادامه دارد، اکنون مشخص شده چه تصمیم اشتباهی بوده است و اگر در‌‌ همان زمان احزاب واقعی وجود داشتند این مساله در کشور تحمیل نمی‌شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: یارانه ظاهر خوب دارد اما باطنش بد است. بسیاری با تبلیغاتی نظیر مسکن مهر مواجه شدند و آن را اقدام مطلوب می‌پنداشتند اگر احزاب دلسوز و با اطلاع از‌‌ همان ابتدا می‌گفتند که پول مردم این طور نباید سرمایه‌گذاری شود این مسایل در کشور تحمیل نمی‌شد.

آیت‌الله موسوی تبریزی با تاکید بر اینکه کار بی‌برنامه ضرر دارد، اظهار داشت: در سال ۱۳۴۱ نظام شاهنشاهی برای تقسیم اراضی میان کشاورزان تصمیم اتخاذ کرد که هنوز هم گریبانگیر کشور است.

وی افزود: پس از انقلاب نیز طرحی باعنوان اهدای اراضی مجانی به کشاورزان اجرا شد که جمعیت بیش از حد تهران و همچنین‌‌ رها شدن زمین‌های کشاورزی از جمله نتاج مخرب آن برود. نکته جالب توجه این است که این تصمیم در شورای عالی انقلاب فرهنگی متشکل از افرادی چون مرحوم سحابی، مرحوم بازرگان، شهید بهشتی آیت الله خامنه‌ای و آیت الله هاشمی بود و در ابتدا به نظر می‌رسد نتیجه این طرح مثبت باشد.

آیت‌الله موسوی تبریزی با اشاره به انحلال حزب جمهوری اسلامی تصریح کرد: باید از گذشته درس بگیریم که چرا امام گفت حزب جمهوری اسلامی منحل شود یک عده انحصارطلب جمع شدند و حزب عملا به سه طایفه تقسیم شده بود.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه با اشاره به تعریف اصلاح طلبی اظهار داشت: معنای واقعی اصلاح طلبی این است که ما با داشتن اعتقادهای مذهبی به اصلاح جامعه فکر کنیم و این‌‌ همان کاری است که انبیاء انجام داده‌اند.

وی افزود: اصولگرایی نیز متعلق به اصلاح طلبی است. اصولگرایی یعنی پاینبدی به عدل الهی. اصولگرایی این نیست که بیت المال را غارت کنیم و به جای گردن گرفتن مشکلات هشت ساله تقصیر را به گردن دیگران بیاندازیم.

رییس مجمع محققین و مدرسین اضافه کرد: این اصولگرایی نیست که در ان دوران هشت ساله فریاد نکنیم. اما الان به برخی مسایل واکنش نشان دهیم اگر الان هم مشکلی است باید فریاد زده شود اما این سوال پابرجا است که چرا در آن زمان مجلس به صراحت فساد‌ها را بررسی نکرد.

آیت‌الله موسوی تبریزی در پایان خطاب به اعضای حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: باید همدلی داشته باشیدو واقعیت این است که اگر همدلی نباشد، قدرتی نخواهید داشت و با یکدیگر به اختلاف بر می‌خورید. باید حرف را گوش کرد و دید آیا حرفی ،به حق و به نفع عموم است یا خیر. نباید این طور باشد که به صحبت‌ها گوش فرا ندهیم.

کد خبر : ۳۰۷۲۵۹