خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

امکان ارائه دو گزارش متفاوت از سوی کمیسیون ویژه وجود ندارد

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام گفت: امکان ارائه دو گزارش از سوی کمیسیون ویژه وجود ندارد و چنین چیزی اساسا در جلسات مطرح نشده است.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در توضیح شائبه‌های مربوط انتشار اخبار کمیسیون ویژه برجام و دلیل بی‌اطلاعی برخی از اعضای کمیسیون از پاره‌ای از اتفاقات داخل کمیسیون ویژه اظهار داشت: ما تلاش کردیم اخبار را صرفا از کانال سخنگوی کمیسیون منتشر کنیم اما این موضوع مانعی برای انجام مصاحبه و طرح دیدگاه‌ها از سوی دیگر اعضای کمیسیون نبوده و بنابراین منعی وجود ندارد.

وی افزود: گاهی وقت‌ها ممکن است هنگامی که رئیس کمیسیون هماهنگی‌های لازم برای انتشار خبری را انجام می‌دهد٬ یکی از اعضای کمیسیون کنار او حضور داشته باشد و اخبار را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد٬ اما آنچه رسما در کمیسیون انجام می‌گیرد توسط سخنگو اعلام می‌شود.

نماینده مردم وارمین در مجلس نهم همچنین در توضیح احتمال انتشار دو گزارش توسط کمیسیون برجام یادآور شد: طبیعتا ما نیاز به تهیه دو گزارش داریم؛ یک گزارش مفصل و مستند از کلیه مذاکرات، گفت‌وگو‌ها، ‌نشست‌ها، ‌جمع‌بندی‌ها و... که ممکن است حتی تا هزار صفحه باشد و یک گزارش مختصر نیز نهایتا در ده الی ۱۵ صفحه برای ارائه به صحن علنی تهیه خواهد شد تا چکیده نظرات کمیسیون براساس ساختاری مشتمل بر یک مقدمه و یک بدنه اصلی گزارش و چند پیشنهاد در انتهای آن در بربگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح این مسئله که یکی از اعضای کمیسیون ویژه برجام بر احتمال انتشار دو گزارش با دو محتوای متفاوت تاکید کرده٬ اعلام کرد: امکان ارائه دو گزارش از سوی کمیسیون ویژه وجود ندارد و اساسا چنین چیزی در جلسات گذشته مطرح نشده است.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس با اشاره به حضور آمانو در جلسه امروز کمیسیون برجام خاطرنشان کرد: آقای آمانو رسما از سوی کمیسیون برجام دعوت شد و وزارت امور خارجه هم ترتیب حضور ایشان را داد که قرار است راس ساعت ۱۵ امروز این جلسه برگزار شود.

نقوی حسینی در پایان در پاسخ به اینکه دلیل اصرار کمیسیون برای جلوگیری از حضور دیگر نمایندگان غیر عضو در جلسه امروز چیست٬ تصریح کرد: با توجه به اینکه این نشست ارتباطی با جلسات معمول کمیسیون ندارد و در حقیقت یک ملاقات رسمی و بین‌المللی است، طبیعتا باید افراد حاضر در جلسه از پیش مشخص شده‌ باشند.

کد خبر : ۳۰۶۵۵۹