خبرگزاری کار ایران

حیدرپور در گفت‌وگو با ایلنا:

برجام یک تعهد زمان‌مند است/ به خلف وعده غرب واکنش نشان می‌دهیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باتوجه به این‌که برجام یک قرارداد زمانمند است، لغو تحریم‌ها نیز باید پس از طی‌شدن بازه زمانی و انجام تعهدات طرفین لغو انجام بگیرد.

عوض حیدرپور شهرضائی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در واکنش به سخنان سعید جلیلی در جلسه کمیسیون ویژه مبنی بر عدم لغو تحریم‌ها بنابر برجام، اظهار داشت: باتوجه به این‌که برجام یک قراداد زمانمند است که درطول ۱۰ الی ۱۵ سال آتی بنابر اقدام‌های طرفین طراحی شده، طبیعتاً قمسمت اعظم تحریم‌ها لغو شده و قسمت دیگر نیز می‌بایست پس از گذشتن بازه زمانی تعیین‌ شده لغو شود. در صورتی که چنین اتفاقی نیافتد و خلف وعده از سوی مقام‌های غربی روی دهد، همه مسئولان ازجمله نمایندگان مجلس می‌بایست نسبت به آن واکنش نشان دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به رفتار غیرمتعارف و به‌دور از اخلاق برخی از نمایندگان در جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام با میهمانان جلسات، یادآور شد: نمایندگان مجلس آن‌چنان که حضرت امام (ره) نیز تاکید فرموده‌اند، عصاره ملت‌اند و بنابر این می‌بایست رفتار و گفتارشان الگویی برای جامعه باشد.

حیدرپور در پایان تصریح کرد: درصورتی که از یک نماینده، رفتاری به‌دور از اخلاق و شأن نمایندگان و مجلس سر بزند، ‌ دیگر نمایندگان وظیفه دارند تا ضمن تذکر به نماینده خاطی، مانع تکرار چنین اتفاقاتی بشوند.

کد خبر : ۳۰۴۸۴۱