خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی صورت گرفت:

واکنش سفارت ایران به ادعای دادستانی کویت

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی در واکنش به ادعای دادستانی کویت مبنی بر ارتباط داشتن چندین تن از اعضای یک تیم بازداشت شده در این کشور با تهران، مراتب ناخرسندی عمیق خود را از به میان آمدن نام ایران در یک پرونده داخلی کویت اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه مطبوعاتی به شرح ذیل است:

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت مراتب ناخرسندی عمیق خود را از به میان آمدن نام ایران در یک پرونده داخلی کویت که اساسا مرتبط با کشف سلاح و مهمات مفتوحه گردیده است، اعلام می‌دارد.

با توجه به اینکه مسائل مطروحه و مربوطه این پرونده از جمله ادعای بازداشت یک تبعه ایرانی قبل از آنکه به طریق رسمی در اختیار مراجع رسمی ایران قرار گیرد از طریق رسانه‌ها انتشار یافت، سفارت مایل است به چند نکته اشاره نماید:

۱- سفارت جمهوری اسلامی ایران تاکنون هیچ گونه اطلاع رسمی در خصوص هویت فرد ادعایی ایرانی، جزییات دستگیری و نقش نامبرده در اتهام‌های وارده از سوی مراجع ذی‌صلاح دریافت نکرده است. سفارت خواستار آن است مقام‌های کویتی دسترسی‌های لازم در این زمینه را فراهم نمایند.

۲- جمهوری اسلامی ایران از استمرار هدفمند تبلیغات منفی برخی رسانه‌های آن کشور علیه روابط دو کشور که بر پایه‌ اتهاماتی بوده که تاکنون هیچ‌کدام از آنان در مراجع ذی صلاح ثابت نشده است، اظهار تاسف شدید می‌نماید.

۳- طبیعت روابط ایران و کویت پذیرای این گونه اتهامات که در کیفرخواست دادستانی کویت آمده نیست، جمهوری اسلامی ایران بر امنیت کلیه کشورهای منطقه تاکید نموده و بر علاقه‌مندی خود در ایفای نقش سازنده در تحکیم ثبات و آرامش منطقه اصرار می‌ورزد.

کد خبر : ۳۰۲۳۴۶