خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران

دلواپسان برای نظام هزینه نتراشند

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران خطاب به دلواپسان گفت: بگذارید ذخایر ارزی به خزانه کشور بازگردد. برای جمهوری اسلامی هزینه نتراشید و دعوا ایجاد نکنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدشهاب‌الدین چاوشی؛ معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران در جلسه شورای اداری شهرستان تهران که امروز به مناسبت هفته دولت در تالار آبگینه برگزار شد؛ یکی از رموز عزت اسلام را پرهیز از تفرقه و داشتن وحدت عنوان کرد و گفت: تجربه نشان داده هر جا که وحدت داشته‌ایم موفق و هر جا که وحدت نداشته‌ایم؛ ناموفق عمل کرده‌ایم.

وی افزود: مسلمانان در طول تاریخ با اقتدار جنگیدند و عزت آفریدند که این عزت در سایه اتحاد و همزبانی شکل گرفته است؛ خداوند امت اسلامی را از تفرقه و نزاع نهی کرده،  زیرا موجب سستی و آسیب‌پذیری جامعه شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه امامت و عدالت دو اصل متمایز ما با سایر مذاهب است، خاطرنشان کرد: این دو اصل که خمیرمایه حکومت و سیاست در جمهوری اسلامی است را باید درست بشناسیم.

چاووشی ادامه داد: عدل یعنی اساس حکومت در جامعه اسلامی که بدون آن هیچ‌گونه حکومتی دوام و قوام نمی‌یابد و مشروعیت دینی و مذهبی هر حکومتی به میزان پایبندی آن حکومت به موضوع عدل بستگی دارد.

حکومت مطلوب، مبتنی بر عدل و انصاف است

وی با بیان اینکه مطلوب ما حکومتی است که مبتنی بر عدالت، انصاف و شایستگی باشد تصریح کرد: حقانی‌ترین حکومت الهی که بعد از اسلام شکل گرفت؛ حکومت امیرالمومنین علی (ع) است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با یادآوری این نکته که سیاست از نگاه امام راحل یک امر پیوسته همراه با دیانت است، گفت: مسلمانان نمی‌توانند؛ نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی بی‌تفاوت باشند، کسانی که اندیشه‌های لائیک و سکولار را ترویج کنند و بگویند دین به کار خودش بپردازد و سیاست به کار خودش، معلوم است که مفهوم این دو را درک نکرده‌اند.

چاووشی اضافه کرد: دولت وقت با ادبیات نه چندان فاخر گفت بگذارید قطعنامه صادر کنند تا قطعنامه‌‌دانشان پاره شود و نه تنها قطع‌نامه‌دان آنها پاره نشد، بلکه ادامه یافت.

وی ادامه داد: آقای روحانی زمانی که دولت را تحویل گرفت، رسما اعلام کرد خزانه دولت خالی است، درآمدهای نفتی ما به واسطه رفتار سیاسی خاصی که اتفاق افتاد، نه به یک سوم بلکه به یک-پنجم رسید. از سوی دیگر ارزش پولی ما ظرف دو سال گذشته به یک-سوم کاهش یافت.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه رهبری در سال 48 کتاب صلح امام حسن نوشته ‌شیخ رازی آل یاسین را ترجمه کردند که درباره صلح امام حسن مجتبی(ع) بود، گفت: امروز کسانی که به صلح امام حسن(ع) خرده می‌گیرند و قیام امام حسین (ع)‌ را اصل قرار می‌دهند به بیراهه می‌روند.

امروز پشت فرمانده کل قوا خالی نیست

وی افزود: شیعه تابع امامش است، امام حسن(ع) در زمانی بود که برای حفظ موجودیت مومنان لازم بود که صلح را بپذیرد، البته نمی‌خواهیم بگوییم که در عصر امام حسن(ع) هستیم، اما امروز پشت رهبری و فرمانده کل قوا خالی نیست. اما یک بدسلیقه‌ای پیدا می‌شود و می‌گوید که صلح امام حسن (ع) شادی ندارد.

چاووشی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری به تیم دیپلماسی کشورمان گفت: رهبری به گروه دیپلماسی فرمودند ما سال‌ها پیش‌ در کتابی که تحت عنوان نرمش قهرمانانه بود، مطرح کردم که هیچ بن‌بستی وجود ندارد و شما باید تلاش کنید و حرف حقتان را به کرسی بنشانید.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه در ابتدای این دولت آمریکایی‌ها رجز می‌خواندند و برای حمله به سوریه زمان تعیین می‌کردند و حمله به سوریه یعنی حمله به قلب مقاومت و حمله به ایران و جنوب لبنان. ما نمی‌گوییم که از جنگ می‌ترسیم اما جنگ خسارت دارد، اسلام دین صلح است و اسلام نه با زور بلکه با منطق پیش می‌رود.

وی ادامه داد: این دولت برای قدرت‌های بزرگ تفهیم کرد که چشم‌پوشی ایران از حق مسلم هسته‌ای امکان‌پذیر نیست اما اینکه چه تعداد سانتریفیوژ بچرخد مهم است یا اینکه منابع ثروت ما بلوکه شود؟

واردات دسته بیل و اسباب بازی در دولت قبل!

چاووشی در ادامه به لیست واردات و گمرک دولت قبل اشاره کرد و افزود:  شما به لیست واردات و گمرک دولت قبل نگاه کنید؛ می‌بینید چون پول دستشان نمی‌دادند مجبور بودند دسته بیل و اسباب‌بازی وارد کنند، هندی‌ها پول نفت ما را نگه داشتند و می‌خواستند به ما زردچوبه و بنجل بدهند.

چاوشی ضمن اشاره به اینکه هنر جمهوری اسلامی این بوده که در دل‌های مردم نفوذ کرده است، اظهار داشت: امروز فقط ما نیستیم که از انقلاب امام دفاع می‌کنیم بلکه در دنیا مدافعان جدی داریم و حزب‌الله لبنان پایبندتر از ماست، این در حالی است که غربی‌ها در کشورهای مختلف میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا هوادار پیدا کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران ادامه داد: اما اینکه ما چگونه این دستاوردها را حفظ کنیم مهم است. اگر اجازه می‌دادیم عزم جهانی علیه ما شکل می‌گرفت، آیا موفق می‌شدیم؟ دولت با توصیه‌های رهبر معظم انقلاب هزاران ساعت با شش قدرت جهانی به مذاکره نشست و به زبان بیگانگان به گونه‌ای حرف زدند که واقعیت هسته‌ای ما را بپذیرند.

وی ادامه داد: حال  این سوال مطرح می‌شود که ما چه به دست آوردیم و ‌آنها چه به دست آوردند. آنها که می‌گویند ما پیروز شدیم و ما نیز خودمان را پیروز می‌دانیم. آنها می‌گویند توانستیم؛ ایرانیان را از رسیدن به سلاح هسته‌ای بازداریم٬ اما ما حرفمان این است که اگر به همین خوش‌ هستند، خوش باشند.

چاوشی عنوان کرد: رهبری مکررا تاکید کردند که ما بر اساس آموزه‌های فقهی نمی‌توانیم سلاح کشتار جمعی تولید کنیم و با آن مخالفیم و با دارندگان آن هم موافق نیستیم و آنها هم باید خلع سلاح شوند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه با این توافق توهم آمریکایی‌ها شکست و بر زین بی‌اسب سوار شدند، چرا که سلاحی در کار نبوده خطاب به آمریکایی‌ها اظهار داشت: هر چه می‌خواهید راستی‌آزمایی کنید، مهم این است که عزم جهانی در مقابله با ایران شکسته شد.

وی اضافه کرد: امروز اگر کنگره آمریکا برجام را تصویب نکند، اتفاقی خاصی نمی‌افتد؛ چرا که اتحاد اروپا و آمریکا شکسته شده و در حال حاضر فقط صهیونیست‌ها و عربستانی‌ها مخالفند در داخل هم بعضی‌ها ممکن است از سر خیرخواهی  حرف‌هایی بزنند، اما متوجه نیستند که این صلح امام حسن مجتبی(ع) نیست بلکه صلح حدیبیه است، چرا این قدر تنگ‌نظر نگاه می‌کنیم؟

با شعار نمی‌توان کشور را اداره کرد

چاوشی با تاکید بر اینکه نمی‌شود با شعار کشورداری کرد و باید با شعور مردم را اداره کنیم؛ خطاب به علما و ائمه جمعه حاضر در این نشست یادآور شد: روزانه به شما چند بیکار مراجعه می‌کنند؟ اگر حکومت اسلامی نتواند کارامدی داشته باشد، فکر می‌کنید چند سال دیگر این حکومت وجهه و محبوببیت خود را خواهد داشت، اگر حکومت دچار بحران ناکارآمدی شود دیگر کسی برای دین و دین‌داری تره خرد می‌کند؟

مگر این کشور صاحب و ولی‌فقیه و مسئول ندارد؟

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران تصریح کرد: این حکومت به نام دین بنا شده  و خواهی‌نخواهی خرابکاری برخی‌ها را به نام شما علما می‌نویسند؛ بنابراین مسئولیت شما بسیار زیاد است. عده‌ای افراد خودسر علیرغم تصمیمات کلان ملی برای نظام مساله درست می‌کنند و اعتراض‌های بی‌منطقی را دارند، مگر این کشور صاحب و ولی‌فقیه ندارد؟ مگر مسئول و دیپلماسی ندارد؟ هر کسی باید کار خودش را انجام دهد. چرا همه متخصص و صاحب‌نظر شده‌اند نظام مفهومش نظم است و هر کسی را بهر کاری ساختند.

وی با اشاره به عشق و ایمان جوانان در جنگ تحمیلی و پیروزی در جنگ اظهار داشت: ما اگر موشک هم داشته باشیم که داریم؛ در مقابل موشک غربی‌ها و در مقابل 200 کلاهک هسته‌ای صهیونیست‌ها ناچیز است. ما در جنگ تحمیلی به زور اسلحه پیروز نشدیم بلکه با عشق و ایمان جوانان جنگ را به پیش بردیم.

چاووشی با بیان اینکه افراطی‌گری جهان اسلام را تهدید می‌کند، گفت: در حال حاضر شاهد هستیم داعش به نام اسلام در حال بدنام کردن اسلام و اسلامیت است، هر کسی نمی‌تواند در سایه نظام سیاسی کار خودش را انجام دهد و ساز خودش را بزند.

واکنش به اظهارات مداحان: هر کسی را بهر کاری ساختند

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران به اظهارات مداحان در خصوص مسائل سیاسی و هسته‌ای کشور گفت: مداحان اهل بیت برای ما خیلی شریف هستند و زنده نگه داشتن یاد شهدا کار مهمی است اما هر کسی را بهر کاری ساختند، اما اینکه  مدعی شوند و درباره مسائل سیاسی و بین‌المللی اظهارنظر کنند و تریبونی به دست بگیرند و به دولت و نظام هتاکی کنند، درست نیست.

وی با بیان اینکه در کشور ما آزادی وجود دارد و همه سایت‌ها و روزنامه‌ها حرف‌شان را می‌زنند عنوان کرد: هر که بگوید در کشور خفقان است درست نیست، اما ما باید مرزهایی را داشته باشیم و بدون چارچوب، نظام شکل نمی‌گیرد.

چاووشی مهمترین دستاورد دولت در حوزه سیاست خارجی را توافق هسته‌ای عنوان کرد و گفت: ما مطمئن هستیم که این توافق به ثمر خواهد رسید کسانی که در سال‌های گذشته برای سقوط ارزش مالی و شکسته شدن سازمان اقتصادی کشور چیزی نگفتند الان دلواپس برجام هستند که البته ما قدر می‌نهیم و اگر برای خداست ثواب دارد، اما امیدواریم برای خدا باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران بیان کرد: شورای عالی امنیت ملی اگر تصمیمی بگیرد وقتی اعتبار خواهد یافت که به تایید شخص ولی فقیه برسد.

چاووشی اضافه کرد: دولت با دست خالی تورم را از 40 درصد به 15 درصد رساند که این هنر دولت را نشان می‌دهد و اگر به همان روال ادامه پیدا می‌کرد چه می‌شد؟ معلوم بود که شرایط اقتصادی و اجتماعی ما اسفناک‌تر از این می‌بود.

برای نظام هزینه نتراشید

وی خطاب به دلواپسان گفت: بگذارید ذخایر ارزی به خزانه کشور بازگردد برای جمهوری اسلامی هزینه نتراشید و دعوا ایجاد نکنید. رهبری اجازه دادند همه اظهار نظر کنند اما تخطئه، توطئه و تلاش برای ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی کار عبثی است و باید مراقب باشیم. امروز همه در یک کشتی نشسته‌ایم و چپ و راست نداریم.

وی در پایان بر این نکته تاکید کرد که امروز خارج کردن حتی یک نفر از ریل متعلق به جمهوری اسلامی جفا در حد نظام است.

کد خبر : ۳۰۰۴۶۸