خبرگزاری کار ایران

غریبانی در گفت‌وگو با ایلنا:

هیات رییسه شورای مرکزی خانه احزاب مشخص شدند/ کمالی نائب رییس اول

اعضای هیات رییسه شورای مرکزی خانه احزاب در جلسه امروز این شورا انتخاب شدند.

علی محمد غریبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از تعیین اعضای هیات رییسه شورای مرکزی خانه احزاب در جلسه امروز خبر داد و گفت: پس از آنکه در جلسه دوشنبه هفته گذشته احزاب و گروه‌های سیاسی با یکدیگر به توافق رسیدند که رییس و نواب رییس هیات رییسه به صورت فراکسیونی به منظور افزایش مشارکت و همکاری انتخاب شود، قرار شد که به صورت قرعه کشی رییس شورای مرکزی از میان فراکسیون‌های اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقلان به صورت دوره‌ای برای مدت یک سال انتخاب شود. 

وی ادامه داد: به این صورت که رییس سال اول بعد از پایان یک سال، به نائب رییسی دوم هیات رییسه خانه احزاب می‌رسد. نائب رییس اول در سال دوم به جایگاه ریاست خانه احزاب رسیده و نائب رییس دوم سال اول نیز در سال دوم به نائب رییسی اول می‌رسد. منشی و خزانه‌دار نیز به صورت سه ساله انتخاب می‌شوند. 

رییس مجمع عمومی عادی خانه احزاب ادامه داد: همچنین موافقت شد در انتخاب هیات رییسه، برای ایجاد توازن و بالا بردن بازدهی نائب رییس اول و منشی از یک فراکسیون و نائب رییس دوم و خزانه‌دار نیز از فراکسیون دیگر انتخاب می‌شوند. 

وی ادامه داد: در مجمع عمومی که ما به عنوان منتخبین مجمع عمومی خانه احزاب مسئولیت اداره جلسات تا انتخاب اعضای شورای مرکزی و هیات رییسه آن را بر عهده داشتیم، موظف بودیم ابتدا انتخاب اعضای شورای مرکزی را برگزار کنیم که در این راستا قرار شد از هر فراکسیون هفت نفر به عنوان اعضای شورای مرکزی و سه نفر به عنوان بازرس انتخاب شوند. 

غریبانی افزود: پس از آنکه مجمع عمومی انتخابات شورای مرکزی را برگزارکرد، شورای مرکزی و بازرسین مکلف هستند که حداقل یک هفته بعد تشکیل جلسه داده و در جلسه اول بین خود هیات رییسه شورای مرکزی را انتخاب کنند. 

رییس مجمع عمومی عادی خانه احزاب گفت: بر این اساس در انتخابات هیات رییسه شورای مرکزی خانه احزاب که امروز برگزار شد، آقای کمالی به عنوان نائب رییس اول و آقای طاهرنژاد به عنوان منشی، آقای حشمتیان به عنوان نائب رییس دوم و آقای مرتضوی کیاسری به عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند. 

غریبانی با تبریک به اعضای هیات رییسه شورای مرکزی خانه احزاب ابراز امیدواری کرد که این اعضا در صیانت از حقوق احزاب و حفظ حرمت‌آن‌ها و نیز هماهنگ کردن تمام گروه‌های مجوز دار و نیز حرکت کشور به سمت تحزب موفق باشند و در راه‌اندازی خانه احزاب که در اساسنامه آمده در اسرع وقت اقدام کنند و در استان‌ها خانه احزاب را تشکیل دهند.

کد خبر : ۲۹۹۸۷۷