خبرگزاری کار ایران

صادق خرازی:

در جریان اصلاحات با کسی رقابت نداریم/ برای وحدت اصلا‌ح‌طلبان نیاز باشد سخنرانی یا سکوت خواهیم‌کرد

رییس شورای مرکزی ندای ایرانیان با بیان اینکه اگر ما در روش‌ها در اصلاحات با برخی گروه‌ها تفاوت داریم اما در ترمیونولوژی اصلاحات با آن‌ها اختلافی نداریم، گفت:برای وحدت اصلاح طلبان اگر نیاز به سخنرانی یا مقاله یا سکوت باشد این کار را انجام خواهیم داد.

به گزارش ایلنا، سید محمد صادق خرازی امروز در همایش استانی حزب ندای ایرانیان در جمع مسئولان شعب استانی گفت: ندای ایرانیان در یک سالگی کار خود به شکوفایی رسیده است و امیدواریم بتوانیم در راهی که وحدت داریم، موفق و مستحکم باشیم و بر اساس وحدت کار خودمان را ادامه بدهیم. 

خرازی گفت: پیچیدگی‌های جامعه ما در این دوره قابل مقایسه با هیچ دورهای از تاریخ بعد از انقلاب نیست. هرچه جامعه جلو‌تر می‌رود غنای فهم مدنیت جامعه بالا‌تر می‌رود. اگرچه کنشگران سیاسی آموزش چندانی برای مدیریت فضای سیاسی ندیده‌اند و این مردم به عنوان مهم‌ترین و اساسی‌ترین معیارهای تصمیم گیری و تصمیم سازی که نهایتا رایشان در صندوق‌ها باعث تحولات اجتماعی می‌شود. 

خرازی اضافه کرد: امروز مردم قدرت، بینش و ارزیابی و تحلیل بی‌نظیر خود را دارند به این دلیل که مجموعه حاکمیت امروز پشت ملت قرار گرفته است و می‌شود گفت مردم پیشاپیش تحول خواهی هستند. جریانات سیاسی توانسته‌اند تاثیرات بسیار جدی را در ادبیات سیاسی جامعه بگذارند. 

رییس شورای مرکزی ندای ایرانیان اظهار داشت: بی‌تردید اگر خواست مردم و از طرفی مقاومت مردم نبود بعید بود که در بعد داخلی به انسجام در موضوع مذاکرات برسیم و فقدان موفقیت بین المللی را می‌توانستیم به همراه داشته باشیم. 

خرازی خاظرنشان کرد: اگر مردم پای صندوق رای بیایند و با آن غریبه نباشند و انفکاک و جدایی بین مردم و جامعه نخبگان پدید نیاید روند تحولات جامعه به سمت رشد و تعالی است. 

وی گفت: اینکه نظر چه تفکری یا چه حزبی در جامعه جاری و ساری شود بستگی به وضعیت جامعه و میزان تاثیرگذاری در جامعه و مردم دارد یک شاخصه بسیار مهمی که باید ارزیابی کنیم نقش مردم است. نظر سنجی را که دیدم ۸۰ درصد مردم از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند و از طرفی بیش از ۸۷ درصد مردم می‌گویند اگر امریکایی‌ها زیر توافق بزنند ایران نباید کوتاه بیایند در نظر سنجی دیگری نشان داد که بیش از ۸۳ درصد مردم می‌گویند ما انرژی هسته‌ای را می‌خواهیم و بیشتراز ۹۰ درصد بین جنگ و صلح؛ جنگ را انتخاب کردند و استقلال را بالای ۹۳ درصد تضمین کردند. 

این فعال سیاسی در ادامه افزود: نخبگانی که با جامعه همیشه در تناقض و تنافر بودند نخبگانی که روشنفکری کشور را ترسیم می‌کردند و همواره جدا از مردم ایران بوده‌اند از شاخصه‌های جامعه مدرن این است که همه در آن یکدیگر را نقد می‌کنند. این اتفاق خوبی است که در جامعه رخ داده است. 

خرازی یادآور شد: من دولت روحانی را یک دولت، موفق و با تدبیر می‌دانم. دولت فعلی دولتی است که تصمیمات عجولانه نمی‌گیرد و با تدبیر حرکت می‌کند دولت تا کنون توانسته است، تورم را به خوبی کنترل کند. به هر حال تحولات کشور در جهت مثبت حرکت می‌کند. 

وی در ادامه گفت: همین روند نقد پذیری توسط فعالین سیاسی و جامعه نشان از سلامت جامعه دارد. 

این فعال سیاسی درادامه درخصوص نتیجه انتخابات گفت: پیش بینی نتیجه انتخابات در این دوره بسیار سخت است. هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند صد در صد تایید صلاحیت شده، رای آورده و بر کرسی‌های مجلس خواهد نشست. بی‌تردید اصلاح طلبان تنها با انسجام و اتحاد می‌توانند در انتخابات آتی نقش موثری ایفا کنند. ندای ایرانیان در مجموع در چارچوب اصلاحات گام بردارند. 

خرازی در مورد کنگره حزب اتحاد گفت: ما به دوستانمان در حزب اتحاد تبریک می‌گوییم وبه آن‌ها کمک خواهیم کرد. امیدوارم این گروه جدید هم موفق باشند اگر ما در روش‌ها در اصلاحات با برخی گروه‌ها تفاوت داریم اما در ترمیونولوژی اصلاحات با آن‌ها اختلافی نداریم. این فضاهای سیاسی اخیر، تنها بادهای موسمی است. برای وحدت اصلاح طلبان اگر نیاز به سخنرانی یا مقاله یا سکوت باشد این کار را انجام خواهیم داد.

کد خبر : ۲۹۸۷۸۶