خبرگزاری کار ایران

اژه‌ای مطرح کرد:

نگاه قوه قضاییه به بیانیه مهدی هاشمی و پخش جلسات دادگاه

سخنگوی قوه قضاییه پخش جلسات دادگاه مهدی هاشمی و علنی یا غیرعلنی بودن آن را منوط به نظر قاضی پرونده دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که نظر  قوه قضاییه در مورد بیانیه مهدی هاشمی و اینکه او خواستار پخش جلسات دادگاه در تلویزیون شد چیست٬ گفت: در این که مجرم و محکومی نسبت به حکمش سخنی داشته باشد٬ غیرمنتظره نیست. اگر این اظهارات در چارچوب موازین قانونی باشد اشکالی ندارد٬ اما اگر خلاف قانون باشد ممکن است دوباره برای متهم مشکلاتی را ایجاد کند.

وی افزود: بارها گفته‌ام اینکه دادگاه علنی یا غیرعلنی باشد٬ به تشخیص قاضی و دادگاه بستگی دارد. در این مورد تشخیص این بود که دادگاه غیرعلنی باشد و برهمین اساس هم جلسات دادگاه برگزار شد.

حاشیه‌های پیش از اجرای حکم مهدی هاشمی

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اجرای حکم پرونده مهدی هاشمی و حواشی قبل از اجرای حکم گفت: قوه قضائیه عزمش جزم است اما اینکه چقدر در عمل موفق بوده بحث دیگری است. ما می‌خواهیم تا جای توان با هر فسادی بدون تبعیض برخورد کنیم. ممکن است این برخورد با آنچه در توقع مردم است متفاوت باشد. گاهی در بیرون موضوعی مطرح می‌شود که در دادسرا به اثبات نمی‌رسد، گاهی هم به اثبات می‌رسد و طرف مقابل آن را قبول ندارد.

وی افزود: ممکن است فردی که اقدام به فضاسازی می‌کند به صورت مقطعی فکر کند که این روند به نفعش است٬ اما در درازمدت به سود او نخواهد بود. ما باید بدانیم که اگر اعتراضی داریم از مجاری قانونی وارد شویم. قوه قضائیه تلاش می‌کند در مقابل فضاسازی‌ها له یا علیه پرونده‌ای قرار نگیرد. نمی‌گویم که این فضاسازی‌ها همیشه بی‌تاثیر بوده٬ اما همه تلاش خود را می‌کنیم که تحت تاثیر فضاسازی‌ها قرار نگیریم.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: وقتی فردی محکوم یا تبرئه می‌شود عده‌ای خوشحال می‌شوند. ما هم اگر کسی تبرئه شود٬ خوشحال‌تر می‌شویم٬ اما اگر مرتکب جرمی شده باشد نمی‌توانیم از او بگذریم.

کد خبر : ۲۹۷۷۲۶