خبرگزاری کار ایران

نمایندگان مخالف طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت بازنشستگی آینده‌ساز:

نظام درمان و بیمه صندوق تأمین اجتماعی و آینده سازان متفاوت است

نمایندگان مخالف طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت بازنشستگی آینده ساز و تحت پوشش قرار گرفتن آنها توسط سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه نظام درمان و بیمه صندوق تأمین اجتماعی و آینده سازان متفاوت است، گفتند: تأمین اجتماعی حقوق کارگران خود را نمی تواند بپردازد چطور می تواند بار مالی صندوق آینده ساز را بر دوش کشد.

به گزارش ایلنا، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت بازنشستگی آینده ساز و تحت پوشش قرار گرفتن آنها توسط سازمان تأمین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

سه نفر از نمایندگان در مخالفت با این طرح صحبت کردند.

بائوج لاهوتی: مدیرانی در تامین اجتماعی، 10 تا 15 میلیون حقوق می‌گیرند

مهرداد بائوج لاهوتی در مخالفت با این طرح گفت: صندوق تأمین اجتماعی سقف پرداخت حقوق دارد که حداکثر سقف آن 5 میلیون می باشد اما ما مدیرانی در صندوق آینده سازان داریم که 10 تا 15 میلیون حقوق می گیرند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام درمان و بیمه این صندوق متفاوت است افزود: این صندوق یک نظام بیمه ای و درمانی خاص خودش را دارد که آنها نمی توانند با نظامی که تأمین اجتماعی دارد خودشان را اداره کنند.

بائوج لاهوتی افزود: نکته آخر اینکه تا کنون سازمان گسترش آنها را حمایت می کرد و به دنبال آن بودند که صندوق مستقلی داشته باشند اکنون که سازمان گسترش حمایت خود را برداشته به دنبال آن هستند که این بار سنگین مالی را متوجه سازمان تأمین اجتماعی کنند.

وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز مخالف انتقال این صندوق است.

علیمردانی: مسئولین به صندوق تأمین اجتماعی مانند قلک نگاه می‌کنند

همچنین محسن علیمردانی در مخالفت با طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت بازنشستگی آینده ساز و تحت پوشش قرار گرفتن آنها توسط سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: متأسفانه یکی عده از مسئولین به صندوق تأمین اجتماعی مانند قلک نگاه می کنند و در گذشته شاهد آن بوده ایم که چگونه دولت های مختلف این صندوق را مورد تعدی قرار دادند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود:‌چه کسی باید از حق این کارگران صیانت کند شاید بتوان گفت تنها صندوقی که اینقدر مورد تاخت و تاز قرار گرفته و تا کنون سرپا مانده است صندوق تأمین اجتماعی است.

علیمردانی ادامه داد: چه بسا با برخوردهای غیر علمی با صندوق تأمین اجتماعی این صندوق دچار مشکلات گشفته و مشکلات گریبانگیر آن شود.

وی با بیان اینکه اشتباهی که در واگذاری صندوق فولاد بازنشستگی به تأمین اجتماعی انجام شد هنوز دارای اثرات زیانبخش است گفت: هنوز بعد از سال ها مسئولان سازمان تأمین اجتماعی جوابی برای کارگران آن ندارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اموال صندوق آینده سازان  مبهم می باشد افزود: با چه محاسبه ای این صندوق به صندوق تأمین اجتماعی واگذار می شود.

کامران: دولت 91 هزار میلیارد تومان به کارگران بدهکار است

در ادامه حسن کامران در مخالفت با طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت بازنشستگی آینده ساز و تحت پوشش قرار گرفتن آنها توسط سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: حقوق کارگران تأمین اجتماعی دو ماه به تعویق افتاده و دولت 91 هزار میلیارد تومان به کارگران بدهکار است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی هنوز حقوق روزانه کارگران ذوب آهن را نتوانسته پرداخت کند گفت: این سازمان 2 سال پول داروی آنها را پرداخت نکرده و چطور می توان صندوق آینده سازان را وارد صندوق سازمان تأمین اجتماعی کرد.

کامران گفت: تأمین اجتماعی با مشکلات فراوان و با کمبود بودجه ای که دارد نمی تواند مسئولیت این صندوق را بر عهده بگیرد و مشکلات بعدی برای سازمان تأمین اجتماعی ایجاد می شود.

کد خبر : ۲۹۶۵۰۵