خبرگزاری کار ایران

اسفنانی به ایلنا خبر داد:

پایان رسیدگی به طرح جرم سیاسی در کمیسیون قضایی/ منتظر رسیدگی در صحن هستیم

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس گفت: رسیدگی به طرح تعریف‌جرم‌سیاسی در کمیسیون قضایی‌و حقوقی مجلس به پایان رسیده و همچنان در نوبت رسیدگی در صحن علنی قرار دارد.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در مورد طولانی شدن روند رسیدگی به طرح جرم سیاسی در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد طرح زودتر به نتیجه برسد٬ باید برای تغییر دستور صحن و رسیدگی به پیش از موعد به این طرح اقدام شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، طرح جرم سیاسی در نوبت عادی رسیدگی در صحن علنی قرار دارد و اگر قرار باشد زودتر از نوبت به آن رسیدگی شود٬ باید برای تغییر دستور با امضای حداقل 50 نفر از نمایندگان تلاش شود.

وی همچنین تصریح کرد: کار رسیدگی به طرح تعریف جرم سیاسی مدتی است که در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به پایان رسیده و این طرح همچنان در نوبت رسیدگی در صحن علنی قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: برای نخستین‌بار در تاریخ تقنینی کشور است که جرم سیاسی تعریف می‌شود و در رهگذر این تعریف برخی مشکلات موجود در بحث تداخل جرایم امنیتی و سیاسی از میان خواهد رفت.

اسفنانی، یادآور شد: یکی از مهمترین موارد در تعریف جرم سیاسی تفکیک میان جرم سیاسی و امنیتی است که در طرح یاد شده به طور کامل تفکیک انجام شده است.

کد خبر : ۲۹۵۳۴۸