خبرگزاری کار ایران

در دیدار با اعضای تیم ملی مهارت ایران مطرح شد؛

تأکید یادگار امام بر اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه در حوزه‌های مرتبط

یادگار گرامی امام بر ضرورت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه در حوزه های مرتبط تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور و اعضای تیم ملی مهارت شرکت کننده در چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت برزیل 2015، با اشاره به تقسیم بندی علوم به «آلی» و «اصالی» در فقه، اظهار داشت: علوم آلی علومی هستند که ما را به هدف دیگری می رسانند و علوم اصالی، خودشان اصالت دارند. اغلب علوم آلی هستند؛ مانند منطق  که فی نفسه قداست و اصالتی ندارد و اگر لازم به فکر کردن نباشد نیازی به خواندن منطق هم ندارید.

وی افزود: واقعیت این است که علوم دانشگاهی ما (خصوصا علوم تجربی)  آلی بوده و همواره «طریقیت» داشته اند، اما با روش آموزشی که ما بر آن علوم اعمال می کنیم آنها را تبدیل به «موضوع» کرده ایم.

سید حسن خمینی یادآور شد: اگر رشته‌های مختلف مانند عمران، جامعه شناسی و... تأسیس شدند برای آن بود که عده‌ای تربیت شوند تا در آن زمینه‌ها مشغول به کار شوند. اما مشکل نظام آموزشی ما این است که علوم بعد از مدتی موضوعیت پیدا کرده‌اند و افراد پس از تحصیل در رشته خود به مشاغل غیر مرتبط با آن روی می آورند.

یادگار امام با بیان اینکه وقتی از منابع عمومی برای تحصیل هزینه می شود قرار بر این است که افراد در زمینه رشته تحصیلی خود و بر اساس نیاز جامعه به آن رشته، مشغول به کار شوند، گفت: انتظار می رود هرکس پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در حوزه مرتبط با رشته خود مشغول به کار شود که مجموعه سازمان فنی حرفه ای کشور یکی از پیشگامان در رسیدن به این هدف بوده است.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه در همین زمینه باید گام بردارد، افزود: دانشگاه آزاد در گسترش رشته ها به نیازهای بازار کار توجه دارد؛ گرچه بخشی از مشکل عدم اشتغال در حوزه مربوط به رشته تحصیلی، به عطش جامعه برای کسب مدرک برمی گردد، مخصوصا آنکه امروز از راههای مختلف ممکن است بدون کسب علم کافی مدارکی کسب شود.

پیش از سخنان یادگار امام، کوروش پرند رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در سخنانی گزارشی از فعالیت های این سازمان و آمادگی های لازم برای شرکت در چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت سائوپائولو برزیل 2015 ارائه کرد.

در پایان نیز اعضای تیم های 14 گانه مهارت ایران و مربیان و مترجمان آنان با یادگار امام عکس یادگاری گرفتند.

کد خبر : ۲۹۵۱۵۵