خبرگزاری کار ایران

با رای مثبت اعضا؛

محمد سالاری قائم مقام دبیرکل حزب همبستگی شد

در آخرین جلسه شورای عالی حزب همبستگی که با حضور دبیرکل و هیات رییسه و اعضای شورای عالی حزب همبستگی تشکیل شد، برگزاری کنگره این حزب به تصویب شورای عالی حزب رسید.

به گزارش ایلنا، در این جلسه که در تاریخ 7/5/94 با حضور دبیرکل ، هیات رییسه و اعضای شورای عالی حزب همبستگی تشکیل شد،  موضوع برگزاری کنگره این حزب در دستور جلسه شورای عالی قرار گرفت و پس از تصویب ، شورای عالی  حزب طی نامه‌ای از معاونت سیاسی وزیر کشور و رییس کمیسیون ماده 10 قانون احزاب(مقیمی) خواستار موافقت با برگزاری کنگره حزب همبستگی شد.

در بحث‌ها و تبادل نظراتی که در ارتباط با نحوه و زمان برگزاری کنگره بعمل آمد نهایتا شورای عالی حزب، اعضای کمیته برگزارکننده کنگره را انتخاب نمود و مقرر شد پیگیری‌های لازم جهت طی فرایند اداری و قانونی کنگره را انجام دهند.

همچنین در جلسه مذکور به پیشنهاد علی اصغر احمدی دبیرکل و بر اساس تبصره 16 ماده 16 اساسنامه حزب ،محمد سالاری به عنوان قائم مقام دبیر کل حزب همبستگی به شورای عالی پیشنهاد شد که به اتفاق آراء به عنوان قائم مقام حزب همبستگی انتخاب شد.

محمد سالاری ، مدیر مسئول روزنامه اسرار و عضو شورا و رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای چهارم شهر تهران است.

لازم به ذکر است عباس میرزا ابوطالبی نائب رییس اول شورای عالی ، کریم ملک آسا  نائب رییس دوم  و محمدرضا همایونی و منصور کمالی نیز منشیان شورای عالی حزب همبستگی هستند که در این جلسه مقرر شد عباس میرزاابوطالبی به عنوان نماینده حزب همبستگی در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همراه با دبیر کل یا قائم مقام حضور داشته باشد.

حزب همبستگی ایران اسلامی در سال 1376 توسط موسسین این حزب محمدرضا راه ‌چمنی، سیدمحمود میرلوحی، غلامرضا انصاری، الیاس حضرتی، قدرت‌الله نظری‌نیا، علی‌‌ا‌صغر احمدی، غلام ‌حیدر ابراهیم بای سلامی، سیدمحمد هاشمی، قربانعلی قندهاری، ولی‌الله توکلی که از نمایندگان مجلس پنجم بودند ، مجوز خود را از کمیسیون ماده 10 قانون احزاب دریافت کرد و در بیستم تیرماه سال 77 نیز پروانه فعالیت این حزب از سوی وزارت کشور صادر شد.

دبیران کل این حزب طی  سال های گذشته به ترتیب محمدرضا راه چمنی ، ابراهیم اصغرزاده و علی اصغر احمدی بوده‌اند.

 

کد خبر : ۲۹۴۲۲۶