خبرگزاری کار ایران

/پایان حصر ایران؛ آغاز فصل امید/

جوکار: مجلس از دستاورد بزرگ تیم هسته‌ای حمایت می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلاش‌ و مجاهدت‌‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای، اقدام بسیار بزرگی بود که باید پاس داشته شود.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با بیان اینکه تلاش‌ها و مجاهدت‌های محمدجواد ظریف و تیم همراه او، اقدام بسیار بزرگی بود که باید پاس داشته شود٬ تصریح کرد:  مجلس از دستاورد تیم بزرگ تیم‌ هسته‌ای حمایت می‌کند و در ادامه مسیر هم باید با بررسی دقیق متن توافق در مجلس از اقدامات انجام شده حمایت شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم ایران با صبر و استقامتشان٬ پشتوانه خوبی برای مذاکره‌کنندگان ایجاد کردند که این پشتوانه به مدد تدبیر و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده، توانست مذاکرات را به نتیجه برساند.

وی با اشاره به اینکه متن تنظیم شده در توافق وین باید به‌دقت در مجلس بررسی شود، ادامه داد: آنچه پیش‌روی ماست٬ متن حقوقی است که بنابر وظیفه‌ای که ملت بر دوش مجلس نهاده٬ باید به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد٬ تا به منافع ملی خدشه وارد نشود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه فردا وزیر امور خارجه کشورمان توضیحات کلی در مورد توافق را در صحن علنی مجلس، ارائه خواهد کرد: کنگره آمریکا بالغ بر 2 ماه برای تصویب توافقنامه زمان تعیین کرده و در این میان مجلس شورای اسلامی نیز باید رفتار طرف مقابل را به‌دقت زیر نظر داشته باشد، تا کشور با رفتار دوگانه‌ای از سوی آمریکایی‌ها روبرو نشود.

کد خبر : ۲۹۱۵۳۶