خبرگزاری کار ایران

/پایان حصر ایران؛ آغاز فصل امید/

کنعانی‌مقدم: باید به دولت روحانی مدال داد

یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: اگر قرار باشد قطع نامه‌ای صادر شودکه در آن تمامی مبانی توافق درج شده باشد باید به دولت روحانی مدال داد که توانسته در چنین فضای استکباری حقوق ملت ایران را استیفا کند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 گفت: با سعی و تلاش تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی در خصوص توافقات به نتایج مطلوب خود رسیدیم. تیم مذاکره کننده ما همواره خطوط قرمز را به طرف مقابل یادآور شد و هر جا که لازم بود نرمش قهرمانانه از خود نشان داد.

وی افزود: با توجه به اینکه از موعد اعلام شده توسط کنگره امریکا گذشته پیش بینی می‌کنم دولت اوباما برای اینکه کار به کنگره نکشد به دنبال تهیه متنی است که آن را به عنوان یک قطع نامه لازم الاجرا به شورای امنیت بدهد. با این فرضیه غرب به دنبال دور زدن کنگره است و با صدور قطع‌نامه از سوی سازمان ملل امریکا ناچار به امضای توافق نامه با ایران شوند.

 این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه  در طول گفت و گوها تیم مذاکره کننده کشورمان توانست کاملا به وظایف خود عمل کند گفت: طبیعی است که در این بین دو طرف تلاش کردند تا امتیازات را بگیرند ما باید قدردان تیم مذاکره کننده کشورمان باشیم  حتی اگر این توافق هم انجام نمی‌شد به دلیل اینکه آنها توانستند نقشه راه رهبری را دنبال کنند باید از این مذاکرات تعبیر به پیروزی شود.

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد قطعنامه‌ای صادر شودکه در آن تمامی مبانی توافق درج شده باشد باید به دولت روحانی مدال داد که توانسته در چنین فضای استکباری حقوق ملت ایران را استیفا کند در این میان هر گونه  بهره برداری سیاسی از این توافق نامه خیانت به آرمان های نظام و انقلاب است. عده ای نباید از شرایط ایجاد شده به نفع خودشان فرصت طلبی کنند قرار بود ما نقشه راه رهبری را دنبال کنیم که با کمک خدا این کار انجام شد.

وی تاکید کرد: با این توافق ما باید خود را برای شرایط بعد از تحریم ها آماده کنیم و با استفاده از فرصت‌ها به توسعه فناوری هسته‌ای خود شتاب دهیم.

کد خبر : ۲۹۰۵۴۴