خبرگزاری کار ایران

هادوی تهرانی در گفت‌و‌گو با ایلنا؛

برخی از دوستان ظاهری ایران٬ مانع اصلی توافق هستند

عضو بعثه مقام معظم رهبری گفت: بعضی از کسانی که خود را به ظاهر دوست کشور ما نشان می‌دهند، کسانی هستند که در صورت تحقق توافقنامه متضرر خواهند شد و به همین دلیل اینها موانع واقعی این تفاهم هستند.

آیت‌الله هادوی تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مردم فلسطین مردم مظلومی هستند که سال‌هاست ظلم صهیونیست بین الملل و سیاست های مستکبران آنها را تحت فشار قرار داده است.

عضو بعثه مقام معظم رهبری با بیان این که برخی از اصرارهایی که بعضی از جوانب گفت‌وگو به اسم حمایت از ایران دارند، شاید برای ایجاد وحشت در طرف مقابل باشد، گفت: مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید به این نکته بیشتر توجه کنند که بعضی از کسانی که خود را به ظاهر دوست کشور ما نشان می‌دهند، کسانی هستند که در صورت تحقق توافقنامه متضرر خواهند شد و به همین دلیل اینها موانع واقعی این تفاهم هستند.

وی با بیان این که روز قدس روز زنده نگاه داشتن آرمان مظلومان است، گفت: ما همانقدر که حامی مردم مظلوم فلسطین هستیم، حامی مردم مظلوم یمن هم هستیم.

این استاد حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: روز قدس روز بیعت مجدد با امام راحل، رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی است؛ روز قدس روز امید مستضعفان و تحقق آرزوهای مظلومان تاریخ است و ان‌شاءالله ظالمان در دنیا شکست خواهند خورد.

هادوی تهرانی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا مبنی بر این که روند مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: اگر این مذاکرات با درایت و عقلانیت ادامه پیدا کند، قطعا به نتیجه خواهد رسید و نتیجه، نتیجه‌ای مثبت برای همه طرفین خواهد بود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، گفت: کسانی که با این مذاکرات مخالف هستند، صهیونیسم بین‌الملل، شیوخ مرتجع عرب، و برخی دیگر از کشورهای بزرگ هستند که منافع خودشان را در حاشیه این مذاکرات در خطر می‌بینند؛ اینها موانع اصلی این مذاکرات هستند و به اشکال مختلف در طرف مقابل ایجاد تردید یا زیاده خواهی می‌کنند.

هادوی تهرانی خاطرنشان کرد: توهم این که سقوط بازار بورس چین، عاملی است برای تضعیف اقتصاد چین، شاید به انگیزه این مسئله ایجاد شد که طرف آمریکایی گمان کند نیاز چندانی به موافقتنامه ندارد، اما طرف آمریکایی باید بداند، که این سقوط ساختگی بازار بورس چین، عاملی نیست که آمریکا را از ادامه مذاکرات بی‌نیاز کند.

عضو بعثه مقام معظم رهبری، تأکید کرد: برخی از اصرارهایی که بعضی از جوانب گفت‌وگو به اسم حمایت از ایران دارند، شاید برای ایجاد وحشت در طرف مقابل باشد که حالا من نمی‌خواهم اینجا وارد جزئیات آن شوم.

هادوی تهرانی گفت: به هر حال مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید به این نکته بیشتر توجه کنند که بعضی از کسانی که خود را به ظاهر دوست کشور ما نشان می‌دهند، کسانی هستند که در صورت تحقق توافقنامه متضرر خواهند شد و به همین دلیل اینها موانع واقعی این تفاهم هستند.

این استاد حوزه علمیه قم در پاسخ به این سؤال که آیا منظورتان از این به ظاهر دوستان کشورمان، دولت روسیه است، گفت: بله؛ بعضی از دوستان.

کد خبر : ۲۸۹۴۷۲