خبرگزاری کار ایران

عضو اسبق تیم مذاکره کننده هسته‌ای:

محتوا برای تیم مذاکره‌کننده ایران اهمیت بیشتری دارد

عضو اسبق تیم مذاکره کننده هسته‌ای تاکید کرد: در مذاکرات، دقایق و ساعت‌های پایانی، بسیار مهم است و از نظر روانی فشاری به هر دو طرف مذاکره‌کنده وارد می‌شود به همین جهت منطق تیم مذاکره‌کننده ما، بسیار درست است که خود را مقید به زمان نمی‌کند زیرا محتوا برای تیم ما اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش ایلنا، محمد سعیدی عضو اسبق تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان شب گذشته در ارتباط تلفنی با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: بخش عمده‌ای از مذاکرات به خوبی جلو رفته و تحریم‌های تسلیحاتی یکی از مسائل باقی مانده است.

وی افزود: این تحریم‌ها به علت موضوع هسته‌ای در شورای امنیت وضع شد و چون قرار است توافقی انجام شود، منطقی نیست که همچنان باقی بماند و اکنون طرف‌های مقابل در این زمینه کمی خارج از منطق و عقل عمل می‌کنند و منطق تیم مذاکره‌کننده ما درست و قابل قبول است و تحریم‌های تسلیحاتی باید برداشته شود.

سعیدی ادامه داد: مسئله بعدی توافق خوب مقامات سازمان انرژی اتمی کشورمان در یکی دو روز گذشته با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود.

وی گفت: این تفاهم می‌تواند به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما کمک تا با قدرت و موضع منطقی، مذاکرات هسته‌ای را به توافق جامع نزدیک کند.

عضو اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان افزود: در مذاکرات، دقایق و ساعت‌های پایانی، بسیار مهم است و از نظر روانی فشاری به هر دو طرف مذاکره‌کنده وارد می‌شود به همین جهت منطق تیم مذاکره‌کننده ما، بسیار درست است که خود را مقید به زمان نمی‌کند زیرا محتوا برای تیم ما اهمیت بیشتری دارد.

وی گفت: اما طرف مقابل می‌خواهد تا جمعه مذاکرات پایان یابد زیرا اگر اینگونه نشود مهلت بررسی کنگره آمریکا به علت تعطیلات از 30 به 60 روز افزایش می‌یابد و آنها می‌خواهند از این اهرم برای فشار به تیم مذاکره‌کننده ما استفاده کنند.

کد خبر : ۲۸۹۰۷۵