خبرگزاری کار ایران

پیام لاریجانی به مراسم سالگرد بمباران شیمیایی سردشت

رییس مجلس شورای اسلامی به مراسم بیست و هشتمین سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

7 تیرماه سال 1366 یادآور رشادت و مقاومت مردمانی است که بی دفاع و مظلوم مورد تهاجم وحشیانه و غیر انسانی دشمن نادان و ناتوان قرار گرفتند. مردم شهر دلاور سردشت در این برهه از تاریخ مظلومیت و بی گناه بودن را معنا بخشیدند. رژیم بعثی عراق که ناتوان از رویارویی با جوانان و دلاورمردان ایران در مناطق جنگی و عرصه‌های عملیاتی و نظامی بود با انجام جنایتی هولناک علیه مردم غیرنظامی و ساکن در شهرها نام خویش را در تاریخ بشریت به عنوان جنایتکار برای ابد ثبت کرد.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و پیامد منفی فراوانی را به دنبال آورد که با کمال تاسف این تبعات منفی و ننگین همچنان ادامه دارد و جسم وجان‌هایی را دستخوش ناراحتی و آلام کرده است.

حمله شیمیایی هواپیماهای متجاوز رژیم بعث عراق به شهر سردشت در غرب ایران، به شهادت 110 نفر و مجروح شدن پنج هزار تن انجامید.

به رغم ارتکاب این جنایت هولناک، مجامع جهانی هیچ اقدامی در جلوگیری از ادامه تجاوز به عمل نیاوردند. حتی آن رژیم ستم پیشه را هم ملامت نکردند و چون گذشته بی‌اعتنا از کنار این حادثه گذشتند، اگرچه به یقین تصویر این جنایت هیچ‌گاه از حافظه تاریخی این ملت و دیگر آزاداندیشان جهان فراموش نخواهد شد.

ملت بزرگ ایران همواره در تمامی عرصه‌ها و به ویژه در صحنه‌های سخت و دشوار توانایی، مقاومت و روحیه سلحشوری خویش را به جهانیان ثابت کرده‌اند و هیچ مشکلی نتوانسته خللی در اراده و ایمان آنان وارد کند که صبوری مردم رشید سردشت نمونه‌ای از این همت بلند و ایثار الهی می‌باشد و به یقین می‌توان گفت جراحت و زخم های ناشی از آسیب‌های بمباران شیمیایی نشانه ای از پایداری، پایمردی و عشق و ارادت به نظام جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

یاد و خاطره رشادت، مقاومت و مظلومیت 116 شهید و بیش از پنج هزار مصدوم این جنایت غیرانسانی را گرامی داشته و ضمن تجلیل از دست اندرکاران برگزاری این همایش معنوی، امیدوارم بتوانیم در خدمت به مردم مقاوم و قهرمان شهر سردشت و کاهش آلام و رنج‌های آنان پرتلاش و کوشا باشیم.

سلام خداوند بر روح مطهر شهدا و درود بر خانواده‌های صبور آنان باد.

کد خبر : ۲۸۶۹۲۹