خبرگزاری کار ایران

سرمدی در دیدار قائم مقام وزارت خارجه کره جنوبی:

مناسبات دو کشور نباید صرفا در موضوعات تجاری متمرکز شود

قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد که مناسبات دو کشور ایران و کره جنوبی بار دیگر روند صعودی به خود گیرد.

به گزارش ایلنا، مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان صبح روز شنبه با جو ته یونگ قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی که در حال دیدار از کشورمان می باشد ، ملاقات کرد. مرتضی سرمدی در این ملاقات روابط ایران و کره جنوبی در بخش های مختلف را مثبت خواند و افزود: در طول 53 سال تاسیس مناسبات سیاسی بین دو کشور هیچ جنبه تاریکی در روابط نبوده هر چند فراز و نشیب داشته است. وی ابراز امیدواری کرد که مناسبات دو کشور بار دیگر روند صعودی به خود گیرد .

در ادامه قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه مناسبات دو کشور نباید صرفا در موضوعات تجاری متمرکز شود و با اشاره به اهمیت برقراری توازن در همه ابعاد روابط بر ضرورت همکاری های مشترک و رایزنی در خصوص موضوعات بین المللی و منطقه ای و از جمله همکاری برای مقابله با گسترش افراط گرائی و تروریسم تاکید کرد.

جو ته یونگ قائم مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز با اشاره به رشد افراط گرائی گفت: حتی کشورهای دور دست نسبت به کانون ترویج افراط گرائی در منطقه، از آسیب های وارده از جمله پیوستن شهروندان خود یا تلاش برای پیوستن به داعش مصون نیستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: دولت کره جنوبی تمام تلاش خود برای از سرگیری مناسبات همه جانبه با ایران را در دستور کار قرار داده است. وی از روند مذاکرات کشورمان با گروه کشورهای 1+5 استقبال و اظهار امیدواری کرد مذاکرات جاری با نتایج موفقیت آمیز برای طرفین نهائی شود . جو ته یونگ از آمادگی کشورش برای سرمایه گذاری در بخش های مورد علاقه دو طرف یاد کرد و افزود این مهم فصل جدیدی از مناسبات فی مابین بشمار می رود.

کد خبر : ۲۸۶۶۵۵