خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب مردم در نشست مشترک احزاب با وزیر کشور:

مفهوم واقعی حزب در قانون جدید احزاب مورد غفلت قرار گرفت

دبیرکل حزب مردم با بیان اینکه در زمان دولتی نوشتار قانون احزاب صورت گرفت که قائل به تحزب نبود، گفت:مفهوم واقعی حزب در قانون جدید احزاب مورد غفلت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امرالله شیخانی در نشست مشترک احزاب با وزیر کشور با اشاره به قانون جدید احزاب گفت: متاسفانه این قانون بیشتر شبیه طرح – لایحه است چرا که در زمان دولتی نوشتار آن صورت گرفت که قائل به تحزب نبود و احزاب را بر نمی‌تابید. مجلسیانی که در آن زمان در این قانون مشارکت کردند نیز به تعبیری همان اندیشه را داشتند .

دبیرکل حزب مردم با بیان اینکه تفاوت بارز این طرح – لایحه این است که رسالت اصلی احزاب در آن دیده نشده است گفت: مفهوم واقعی حزب در این قانون مورد غفلت قرار گرفته در حالی که در ماده یک قانون قبلی که در سال 60 نوشته شده بود حزب و جایگاه آن تعریف دقیق‌تری داشت اما در طراحی فعلی چنین جایگاهی در نظر گرفته نشده است.

شیخانی با تاکید بر اینکه احزاب یک خیریه بزرگ سیاسی هستند که می‌خواهند برای جامعه خدمت کنند گفت: مگر احزاب درآمدی دارند که بخواهیم برای آنها مالیات در نظر بگیریم. احزاب جز گرم کردن تنور انتخابات چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ ما که مالیات بر فعالیت سیاسی نداریم.

این فعال سیاسی که از طیف میانه صحبت می کرد از احزاب و مسوولان وزارت کشور خواست که در تعریف احزاب میانه مفهوم سایرین و یا مستقلین را بکار نبرند چرا که تحقیر جناح میانه محسوب می‌شود .

کد خبر : ۲۸۶۶۴۵