خبرگزاری کار ایران

آریایی‌نژاد در مخالفت با فانی:

چرا روسای قوای مجریه و مقننه در جلسه استیضاح نیستند

نماینده مردم ملایر در مجلس نهم گفت: از دلایل کم‌اهمیتی آموزش و پرورش همین بس که رئیس دو قوه در این جلسه حضور ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  احمد آریایی نژاد در جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: استیضاح فانی از سال گذشته مطرح شد و ما قصد مدارا داشتیم٬ بلکه مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس نهم افزود: بنده سی سال در آموزش و پرورش٬ استخوان خرد کردم و در شهرهای دور و نزدیک به دانش‌آموزان این مملکت خدمت کردم که البته نیمی از آن در آموزش و پرورش پزشک بودم.

این نماینده مجلس ادامه داد: آنچه بنده را به استیضاح واداشت، این بود که چاره‌ای جز آن نداشتم. مدت‌ها پیش به آقای لاریجانی نامه نوشتم و مشکلات را در آن نامه شرح دادم٬ اما دریغ از کوچک‌ترین توجه و رسیدگی به مشکلات آموزش و پرورش.

آریایی‌نژاد با اشاره به اینکه بنده با شخص سر و کار ندارم، بلکه با رویکرد اشتباه آموزش و پرورش کار دارم، اضافه کرد: متاسفانه علیرغم وجود سند تحول هیچ کار شایسته‌ای انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در دوره‌های مختلف به آموزش و پرورش سلیقه‌ای نگاه می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های تربیت معلم و تربیت مدرس راکد شده‌اند و این سوال وجود دارد که آیا با روی کار آمدن دولت جدید دانشگاه فرهنگیان رونق کافی گرفته است؟ دانشگاه فرهنگیان اگر به هر طریقی کمتر شود، باید فاتحه آموزش و پرورش را خواند.

این نماینده مجلس با طرح این سوال که آیا امکاناتی که برای سایر وزارتخانه‌ها وجود دارد٬ برای همکاران ما نیز وجود دارد، تصریح کرد: به جیب فرهنگیان نگاه کنید و ببینید با این شرایط آنها می‌توانند به یک مسافرت بروند؟ شاهد هستیم برخی از مدارس شبانه‌روزی به دلیل کمبود بودجه جمع شده‌اند.

آریایی نژاد عنوان کرد: جایگاه حقیقی روستاییان این نیست که بچه‌هایشان از تحصیل رایگان برخوردار شوند. در حال حاضر معلمان زبده به مدارس خاص انتقال داده شده‌اند و مدارس عادی از وجود این معلمان خالی شده است

وی ادامه داد: سال گذشته در خصوص طرح رتبه بندی معلمان با آقای فانی صحبت‌هایی داشتم و ایشان گفتند که اسفند ماه این طرح به نتیجه می‌رسدف پس از آن اعلام شد مهرماه و حالا هم گفته می‌شود که در مهرماه حکم رتبه‌بندی برای سال بعد زده خواهد شد٬ در اینجا تکلیف فرهنگیانی که دراین مدت بازنشسته می‌شوند٬ چه خواهد شد؟

این نماینده مجلس نهم  اظهار کرد: آموزش و پرورش باید به گونه‌ای باشد که همه حسرت شغل معلمی را بخورند. برخی‌ها می‌گویند معلمان سه ماه تعطیل هستند و ما حاضریم جای خود را با آنها عوض کنیم. آقای نوبخت! جایتان را با معلمان عوض کنید و ببینید کدامتان خون دل بیشتری می‌خورید؟

آریایی نژاد با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته کدام وزیر اجازه داشت از منابع و اعتبارات خودش دفاع کند، گفت: چرا نیروهای تحصیلکرده دوست دارند به وزارتخانه‌های دیگر بروند؟  آنها تبعیض را مشاهده کرده‌اند و در حال حاضر آموزش و پرورش کیفی شده؛ یعنی آنها کیف می‌کنند و هر  نمره‌ای که می‌خواهند به دانش آموز می‌دهند. چگونه است که یک دانش آموز راهنمایی نمی‌تواند ثبت نام کند؟ چه کسی این دانش آموز را قبول کرده است؟

نماینده مردم ملایر در مجلس نهم با بیان اینکه در آموزش و پرورش رضایت شغلی و امنیت شغلی وجود ندارد، گفت: جذب بودجه امکانات مناسب در مدارس و هنرستان‌ها وجود ندارد و از دلایل کم‌اهمیتی آموزش و پرورش همین بس که رئیس دو قوه در این جلسه حضور ندارند.

کد خبر : ۲۸۵۹۲۱