خبرگزاری کار ایران

منصوری به ایلنا خبر داد؛

انتخاب شورای اصلاح‌طلبان استان‌ها در مراحل پایانی است

عضو کمیته راهبری اصلاح‌طلبان گفت: انتخاب شورای اصلاح‌طلبان در استان‌های کشور مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

آذر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آخرین فعالیت‌های کمیته راهبردی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: پیگیری‌های لازم در حال انجام است و انتخاب شورای اصلاح‌طلبان در استان‌های کشور مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این هم‌اکنون و به تدریج شورای حوزه‌های انتخابیه نیز در امتداد شوراهای استانی در حال شکل‌گیری هستند. بنابراین شوراهای استانی بر اساس وظایفی که بر عهده آنها گذاشته شده، فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

منصوری با بیان اینکه سازو کار موجود در راستای همان حرکتی است که اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 92 آن را به بهترین شکل به نتیجه رساندند، گفت: با توجه به مطالبات بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان برای شکل‌گیری ائتلاف حداکثری، این شوراها باید بتوانند تا زمان انتخابات٬ این نقش خود را به بهترین شکل ایفا کنند.

عضو کمیته راهبری اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیگیری تکلیف دیگر شوراهای استانی با توجه به پیچیدگی‌هایی که در این مسیر است، رسیدن به مکانیسم مشخص اجماع در انتخابات پیش رو و تلاش برای همگرایی ظرفیت موجود اصلاح‌طلبان٬ از موضوعاتی است که در حال حاضر در دستور کار کمیته راهبردی قرار دارد.

وی ادامه داد: همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم، مهم‌ترین نقش کمیته انتخاباتی و حتی شوراهای استانی ایفای نقش حکمیت و داوری بین نیروهای اصلاح‌طلب در انتخابات است. در همین راستا باید بررسی شود که قرار است بر اساس چه سازو کارهایی در هر استان و حوزه انتخابیه به اجماع رسید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: معتقدیم فرمول رسیدن به اجماع اصلاح‌طلبان در همه استان‌های یکسان نیست، بررسی اینکه نحوه دستیابی یه اجماع و ائتلاف بر اساس چه مکانیسمی باشد، بر عهده شوراهای استانی است.

منصوری با اشاره به اینکه جلسات کمیته راهبردی به شکل مرتب برگزار می‌شود، عنوان کرد: افرادی از چهره‌های صاحب‌نفوذ و ملی مشخص شده‌اند٬ تا نقش ارتباطی را میان کمیته راهبردی و شورای اصلاح‌طلبان هر استان ایفا کنند. البته از طرف کمیته راهبردی هم به شکل مرتب برای تشکیل شوراهای استانی٬ پیگیری‌های صورت می گیرد٬ اما نقش جدی را رابطان استان‌های ایفا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شورای اصلاح‌طلبان در هیچ استانی هنوز وارد مصادیق نشدند. در حال حاضر مهم‌تر از همه چیز وظیفه شکل‌گیری اجماع بین مجموعه نیروهای موثر هر استان است. برای همین ورود به مصادیق تاکنون در دستور کار قرار نگرفته است.

منصوری در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در ماه رمضان در تهران با شوراهای استانی جلسه مشترک داشته باشند، گفت: این احتمال است که چنین نشستی برگزار شود٬ اما تا زمانی که شوراهای اصلاح‌طلبان در تمامی استان‌ها شکل نگرفته، فعلا برگزاری نشت مشترک در دستور کار کمیته راهبردی نیست. هدف این است که در صورتی نشست مشترک برگزار شود که همه شوراهای استانی اصلاح‌طلبان در آن حضور داشته باشند.

کد خبر : ۲۸۵۱۴۵