خبرگزاری کار ایران

جنتی در پاسخ به ایلنا:

نشست مشترک با وزیر کشور برای جلوگیری از لغو کنسرت‌ها هفته آینده انجام می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نشست مشترک خود با وزیر کشور برای بررسی جلوگیری از لغو کنسرت‌ها در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ مبنی بر اینکه وزارت ارشاد تاکنون چه اقدامی برای جلوگیری از لغو کنسرت‌ها انجام داده٬ گفت: قرار شد در جلسه‌ای مشترک با وزیر کشور طی هفته آینده در این مورد تصمیم‌گیری شود.

وی در مورد تفاهم‌نامه با نیروی انتظامی گفت: برخی مصوبات گذشته دولت به نیروی انتظامی این اجازه را می‌دهد که اداره اماکن در برخی موارد دخالت کند. ما این مصوبات دولت را هم اصلاح می‌کنیم تا وقتی که وزارت ارشاد اجازه‌ای می‌دهد٬ کسی نتواند جلوی این کار را بگیرد.

وزیر ارشاد در مورد اینکه برخی تالارها از طرف بنیاد رودکی اجاره هنگفت داده می‌شود٬ گفت: بنیاد رودکی اصلا تالارهای زیادی ندارد. اگر بنیادی متکی به اعتبارات دولتی نباشد٬ تعرفه‌هایی برای اجاره دادن تالارهای خود دارد که طبق آن عمل می کند. ولی باز هم علیرغم تعرفه‌ای که می‌گیرند٬ ما سالانه به آنها کمک می‌کنیم تا بتوانند هزینه‌های خود را پوشش دهند.

جنتی در پاسخ به این سوال که آیا شما نظارتی بر این تعرفه‌ها دارید٬ گفت: بله بنیاد رودکی یک بنیاد کاملا قانونی است و هیات مدیره و هیات امنا دارد و جلسات آن نیز مرتب تشکیل می‌شود.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد که نظارت شما بر معاونت هنری کمرنگ شده و تالار وحدت تبدیل به یک بنگاه اقتصادی شده٬ گفت: اولا در طول یکسال اخیر ندیده‌ام موسیقی پاپ در تالار وحدت اجرا شود. دهه فجر سال 92 یک سری موسیقی پاپ اجرا شد که پس از آن دیگر این موضوع را نداشتیم. بیشتر برنامه‌های این تالار موسیقی سنتی و همایش‌هایی است که دستگاه‌های مختلف دارند اخیر دو ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر سمفونیک ملی راه افتاده که هر دو در تالار وحدت بوده است.

کد خبر : ۲۸۴۴۵۳