خبرگزاری کار ایران

نوبخت در پاسخ به ایلنا:

در صورت شکایت از اخلالگران سخنرانی رییس‌جمهور٬ جزییات اعلام می‌شود

سخنگوی دولت تاکید کرد: اینکه از سوی دولت نسبت به اخلاگران شکایتی شده باشد٬ اطلاع رسمی ندارم و در صورت شکایت٬ جزییات آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار دولت ایلنا٬ محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود به سوالات اصحاب رسانه در مورد اتفاقات هفته جاری و مسائل مهم کشور پاسخ داد.

هنوز شکایت دولت از برهم زنندگان نظم سخنرانی رییس جمهور معلوم نیست

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال این خبرنگار ایلنا در خصوص حواشی مراسم سالگرد ارتحال امام و اینکه آیا دولت به عنوان شاکی به این مسئله ورود پیدا کرده٬ گفت: در مورد اینکه از سوی دولت شکایتی شده باشد یا خیر٬ تاکنون اطلاع رسمی ندارم. در صورتی که این اتفاق بیفتد جزییات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نگاه دولت نسبت به بازداشت بقایی

نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد بازداشت بقایی و اینکه آیا پیگیری‌ها و شکایتی از سوی دولت در این خصوص شده بود، گفت: تخلفات و اقدامات غیر قانونی که در دولت قبل اتفاق افتاد از طریق این دولت پیگیری شد. دولت با شروع به کار خود اسنادی در اختیار داشت و از همین طریق تخلفاتی را مشاهده کرد٬ اما در نهایت مرجعی که می‌تواند تایید کند. این اقدامات خلاف قانون تلقی می‌شود یا خیر، مرجع قضایی است.

وی افزود: با توجه به اینکه افراد مورد نظر برای دفاع از خودشان در جلسات ما حضور نداشتند٬ ما بدون رسانه‌ای کردن این موارد از طریق معاونت حقوقی در مرجع قضایی طرح دعوی کردیم و منتظریم دستگاه قضا نسبت به این پرونده‌ها که در دولت یازدهم به این مرجع ارسال شد٬ رسیدگی کند و نظر نهایی خود را اعلام نماید.

نوبخت تاکید کرد: البته قوه قضاییه نیز در حال بررسی و اقدام است همانطور که سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد٬ اتهامات آقای بقایی قابل بیان کردن نیست و نمی‌توان گفت که چرا چنین قراری برای او صادر شده است. قطعاً هر زمان قوه قضاییه تشخیص بدهد٬ دلایل لازم را اعلام می‌کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت نسبت به تخلفات صورت گرفته بدون رسانه‌ای کردن این موارد آنها را از طریق مجاری خود دنبال کرد٬ گفت: در مورد مواردی که هم‌اکنون برای آقای بقایی مطرح است٬ انصاف این است که قوه قضاییه خودش موارد اتهامی را اطلاع‌رسانی کند. با این حال دولت در جایگاه قانونی خود برای ارجاع این اسناد به قوه قضاییه از قبل اقدام کرده است.

کد خبر : ۲۸۲۵۸۲